Avatar billede elm Nybegynder
14. juni 2001 - 09:25 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Internet + 2 Netkort....

Tjaaa, nu er jeg her igen !

Jeg har et lille netværk med 2 maskiner som er koplet samme via et cross over utp kabel (Ingen hub/switz/router), nu har jeg så fået bredbånd til min internet forbindelse, det mit spørgsmål går ud på er at :
Kan jeg kople de samme to computere sammen igen ved at sætte et netkort mere i den ene maskine, det kort der sider i nu er et : D-Link DFE-538TX 10/100 Adapter og det kort jeg havde tænkt mig at sætte mere i er et 3Com Etherlink 3 3c5098-TPO, kan de spille sammen ?
Jeg har fået fat i et program som hedder Winroute version 4.1.19 af en af mine kammerater som siger at det godt kan lade sig gøre, men jeg ved ikke hvordan det hele skal sættes op.
Hvordan skal DNS/IP/Bindinger m/m sættes op, på de 2 kort så det virker, og hvordan skal Winroute sættes op, jeg er bange for at smadre den forbindelse som jeg har nu som virker, så jeg skal virkelig have det skåret ud i pap......
Avatar billede sworld Nybegynder
14. juni 2001 - 09:57 #1
Vil du have det bedste ud af det, så få fat i en
router.
Det behøver ikke at være proff udgave til en
kvart million kroner, en billig bambus model
kan sagtens klare problemet:)

Jeg havde noget lignende samme problem som dig
men ak ak ak, alle de indstillinger hver gang
man skulle installerer windows igen.

en router er der ingen opsætning til, den skal
bare i stik kontakten og ind med net kablet
og vupti så kører det:)
Avatar billede elm Nybegynder
14. juni 2001 - 09:59 #2
Man kan vel evt. købe en brugt, men hvor skal man kigge henne, jeg syntes ikke der er noget i den blå avis ?

Avatar billede elm Nybegynder
14. juni 2001 - 10:00 #3
Men hvad med evt. en hub, er det ikke ligeså godt ?
Avatar billede bobbedude Nybegynder
14. juni 2001 - 10:11 #4
En Hub er en slags uintilligent deler det vil sige den lader bare trafikke passere uden du har indflydelse på hvad kommer hvor. Men til dit for mål er en hub ganske genial. Tag en maskine sæt 2 net kort i det ene til din internet forbindelse det andet til netværket. Nummer 2 maskine og dit nummer 2 netkort sættes i Huben og på den maskine du har 2 netkort i installeres Internet deling som er i windows og vupti så kører nettet på begge maskiner.
Avatar billede sworld Nybegynder
14. juni 2001 - 10:34 #5
Ups det var en tyrk fejl fra min side, jeg mente
selvfølgelig hub og ikke router ;)
Sorry
Avatar billede sworld Nybegynder
14. juni 2001 - 10:38 #6
Du kan sgatens finde brugte hub\'s fra 200,- og opefter.
alt efter hvor mange porte du vil have.

VIGTIGT. husk at det helst skal være en 10/100

og lige et svar til bobbedude, HVAD fa.... skal
du med to net kort i en maskine når du kører med hub doh ???
Avatar billede bobbedude Nybegynder
14. juni 2001 - 10:54 #7
Tja hvis du gerne vil kunne styre hvilken trafik der er fra internettet og hvilken der er internt.
Men du kender vel ikke til sikkerhed doh ????
Avatar billede sworld Nybegynder
14. juni 2001 - 10:58 #8
Tja hvis du kigger på hans spørgsmål en gang til
så er begrebet \"sikkerhed\" ikke indgået :)
Avatar billede darklord Nybegynder
14. juni 2001 - 23:04 #9
Bedste løsning er helt at undgå 2 netkort i samme maskine. Køb en hub/switch, forbind de 2 putere med hubben/switchen, og forbind switchen med din \"bredbånds\"-router (der forhåbentlig har et almindeligt Ethernet-stik....

Det kræver så bare, at din router understøtter NAT, men det gør de fleste i dag.
Er det for øvrigt ADSL-bredbånd, du har fået, eller hvad? Hvilken router er det?!?!