Avatar billede c3-rp Nybegynder
09. januar 2008 - 22:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Interaktion mellem ASP og ASP.NET (Custom error)

Hej, jeg har en applikation med et fåtal af daglige bruger, som på nuværende tidspunkt kører ASP og som jeg er ved at konvertere til ASP.NET 2.0.

Jeg har hidtil kørt med en Error.asp til håndtering af fejl på ASP-delen og Error.aspx tilsvarende på ASP.NET-delen. Disse sider informere brugeren om at en fejl er opstået og de bedes forsøge igen. Begge sider bruger Server.GetLastError() til at sende fejl beskrivelsen til min email, så jeg kan undersøge fejlen. Jeg vil nu gerne have éen side til at håndtere disse fejl, da beskeden ofte skal opdateres og have flere muligheder for bruger-interaktion. Og det skulle gerne være .NET siden der styrede fejl i både .NET og ASP miljøet.

Kan jeg på en måde sende Server.GetLastError() fra ASP til .NET?

Hvis jeg bruger Server.Transfer("Error.aspx"), forsøger den at fortolke .NET siden i ASP miljøet hvilket fejler. Server.Redirect("Error.asxp") clearer HTTPContext, så fejl-info bliver fjernet. Min næste idé går på at sætte al debug info i en form på .asp siden og så POSTe den til .aspx siden som så tjekker om der er et POST og bruger det, i stedet for Server.GetLastError(). Men det virker bare heller ikke som en smart løsning.

Nogen ideer?
Avatar billede cpufan Juniormester
09. januar 2008 - 23:39 #1
smid det ned i en textfil, som aspx læser og nulstiller og mailer
Avatar billede c3-rp Nybegynder
10. januar 2008 - 08:54 #2
Hm, så er jeg nu mere hooked på idéen om at serialisere ASP-dataet i et XML dokument og parse som en hidden value i en form, til ASP.NET. En tekstfil vil give nye bekymringer når det kommer til permissions og læs/skriv. Plus man alligevel skal lave kalde ASP.NET delen for at udføre læs/nulstil og mail indholdet.
Avatar billede c3-rp Nybegynder
18. august 2010 - 11:47 #3
Det endte med at blive overført via POST fra ASP til .NET. Fungerede fint.