Avatar billede hrc Mester
09. januar 2008 - 11:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbinde til fjernskrivebord, remote desktop

I vores domænenetværk har jeg sat en ny 2003'server på. Jeg kan godt forbinde til domænserveren, men prøver jeg den ny server kommer "kan ikke forbinde til fjerncomputer". Der er to andre servere jeg heller ikke kan forbinde til. Er det domæneserveren der styrer det?

Jeg har prøvet følgende:
- På serveren har jeg aktiveret fjernskrivebord, tilføjet mit og domæneadministrator loginnet.
- Har oprettet lokalt login med samme navn som det til domænelogin og tilknyttet det adm og remote access
- Ved tilslutning har jeg servernavnet (bourbon, bourbon.domain.local og IP-adressen).
- Mit domæne-brugerlogin er medlem af "remote desktop"-gruppen
- Har hentet den nyeste version af fjernadgangsklienten (version 6).

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede champ0 Nybegynder
09. januar 2008 - 11:58 #1
Kan du pinge den nye server på IP/Navn/FQDN?

Kan du telnet til den nye server på port 3389(skulle være den port RDP bruger)?
Avatar billede hrc Mester
09. januar 2008 - 12:24 #2
Det var den, porten. Under firewall skulle jeg sætte et flueben og så kørte det. Mange tak for hjælpen. Læg et svar så du kan få dine points.
Avatar billede champ0 Nybegynder
09. januar 2008 - 12:42 #3
Kan du pinge den nye server på IP/Navn/FQDN?

Kan du telnet til den nye server på port 3389(skulle være den port RDP bruger)?
Avatar billede hrc Mester
09. januar 2008 - 12:44 #4
Jeg kunne godt pinge, men telnet (havde aldrig kommet på at teste med den) ville ikke.
Avatar billede tomdane Nybegynder
24. januar 2008 - 11:18 #5
husk at tilføje \console, så du er sikker på at få den samme kanal hver gang
Avatar billede hrc Mester
24. januar 2008 - 14:22 #6
Kanal? På RDP'en? Kan du forklare lidt mere?

Fik i øvrigt aktiveret firewallen på vores produktionsserver, hvorved al databaseadgang blev blokeret da porten ikke var åben. Det kostede kvajebrød.