Avatar billede none01 Nybegynder
09. januar 2008 - 09:34 Der er 1 kommentar

Læse DWORD indhold fra registrerings databasen

Hej,

Jeg skal lave et lille script som checker værdien af en dword fæld og hvis den er anderledes så skal den rette værdien.

Jeg har googlet mig frem til mange hjemmesider som viser eksempler, men jeg kunne ikke få nogen til at virke, så jeg håber at nogen af jer kan hjælpe mig.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
22. januar 2008 - 15:29 #1
Const HKEY_CURRENT_USER = &H80000001
Const HKEY_LOCAL_MACHINE = &H80000002

strComputer = "."

Set oReg=GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" & _
    strComputer & "\root\default:StdRegProv")

strKeyPath = "Console"
strValueName = "HistoryBufferSize"
oReg.GetDWORDValue HKEY_CURRENT_USER,strKeyPath,strValueName,dwValue
Wscript.Echo "Current History Buffer Size: " & dwValue

strKeyPath = "SOFTWARE\Microsoft\Windows Script Host\Settings"
strValueName = "TrustPolicy"
oReg.GetStringValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath,strValueName,strValue
Wscript.Echo "Current WSH Trust Policy Value: " & strValue

Tjah kan det her ikke bruges?