Avatar billede slughead Nybegynder
08. januar 2008 - 13:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

binært til decimal - konvertering

Hey.

Jeg benytter mig af en funktion til konvertering af binære tal til decimale tal. Det virker som det skal i min vb winforms solution, som jeg bruger til test, men når jeg benytter det på min -.asp, så kan siden ikke vises.

Error Type:
Microsoft VBScript compilation (0x800A0400)
Public Function BinaryToDecimal(ByVal Binary As String) As Long

min funktion:

Public Function BinaryToDecimal(ByVal Binary As String) As Long
  Dim n As Long
  Dim s As Long

  For s = 1 To Len(Binary)
    n = n + (Mid(Binary, Len(Binary) - s + 1, 1) * (2 ^ (s - 1)))
  Next s

  BinaryToDecimal = n
End Function

nogen gode forslag? :P
Avatar billede slughead Nybegynder
08. januar 2008 - 14:00 #1
Skal måske lige nævne, at jeg pt kalder funktionen således:

blahblahblah.... = BinaryToDecimal(prodType.ToString())

prodType er erklært som en const:
Const prodType = 1000

Jeg har selv spekuleret om, det er fordi, den ikke er erklæret: Const prodType = 1000 As Long
Kan det have noget at sige?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
08. januar 2008 - 14:18 #2
ASP/VBscript er også noget helt helt helt andet, end .NET/VB
Avatar billede slughead Nybegynder
08. januar 2008 - 14:24 #3
tja - det er det, men selve syntaksen kunne jeg vel godt teste på den måde.

Har du nogen forslag så?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
08. januar 2008 - 14:31 #4
Tja, syntaksen i vbs er:

Function BinaryToDecimal(Binary)
  Dim n
  Dim s

  For s = 1 To Len(Binary)
    n = n + (Mid(Binary, Len(Binary) - s + 1, 1) * (2 ^ (s - 1)))
  Next

  BinaryToDecimal = n
End Function
Avatar billede slughead Nybegynder
08. januar 2008 - 14:39 #5
sådan virker det. lav et svar, så accepterer jeg det. tak for hjælpen :)
Avatar billede gammelhat Nybegynder
08. januar 2008 - 21:09 #6
ok