Avatar billede brownghost Nybegynder
08. januar 2008 - 11:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

sql 2000 hurtig - SQL 2005 langsom problem

Vi har lige skiftet til SQL 2005. Før en SQL 2000
2005'eren er langsom, er der nogle der ved noget om dette.

jeg har ledt på nettet, men syntes ikke rigtig der er noget om det, slet ikke når SQL 2000 lige har kørt på den samme platform, uden problemer og var monster hurtig, så kan det ikke passe SQL 2005 er så langsom, der må være en eller anden option jeg ikke har sat ordenligt eller noget..

nogle der ved noget om det, eller har et tip eller trick ??
Tak
Avatar billede brownghost Nybegynder
08. januar 2008 - 15:06 #1
Måske er den den her sider de..

A Windows Server 2003 Service Pack 1 or Service Pack 2-based computer seems to stop responding when the Lsass.exe process consumes lots of memory and uses 100% of the CPU

http://support.microsoft.com/?kbid=939268

har bestilt filen..
så må vi se om det er det, men er forsat på udkig efter gode råd, eller foreslag.
Avatar billede bobber Nybegynder
08. januar 2008 - 16:34 #2
Hej

Er det fordi den tager 100% CPU

Har du sørget for at SQL serveren det ram som er tilrådighed (Awe Memory)

Service Pack 2 er altid godt at installere

Vi oplevede at databasen stoppede med at svare, fik vi også hjælp fra dette link: http://blogs.msdn.com/psssql/archive/2007/05/31/the-sql-server-working-set-message.aspx

har du også installere den seneste Service Pack til SQL 2005 serveren.
Avatar billede brownghost Nybegynder
08. januar 2008 - 17:58 #3
jeg har lige Eanbel den du snakker om: AWE
server har 4 giga ram
der står nu der inde min = 0
og max = 2147483647
og lavet den der: How to: Enable the Lock Pages in Memory Option (Windows).

Skal det være sådan eller?

men tror nu ikke det er det der gør den langsom, men alt hjælper vel :)
Så bare kom med alt hvad du/i har...

Tak
Avatar billede brownghost Nybegynder
08. januar 2008 - 18:05 #4
PS, er ved at hente den SQL 2005 SP1, viste ikke der var kommen en sådan

Server 2003 SP2, den kan jeg ikke få installeret. Acess Denied ved 99% færdig.
har forsøgt lang tid at løse det problem, men har opgivet...
Avatar billede brownghost Nybegynder
08. januar 2008 - 18:28 #5
den file der hedder: lsass.exe, har vist noget at gøre med kontoer, eller bruger, den kigger på om den har tilladelse til at loggin ind osv... tror måske forsat det er den der er problemet :(

Cannot open database "XXX" requested by the login. The login failed.
Får jeg også nogle gange, i eks 1 minut, så går det væk og siden køre igen..

SQL server køre på bruger: Local system
er det bedre den køre på Network Service ??
Avatar billede bobber Nybegynder
08. januar 2008 - 20:38 #6
Der er en SQL 2005 SP2 du kan installere, istedet for SP1 da SP1 er inkluderet i SP2

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=d07219b2-1e23-49c8-8f0c-63fa18f26d3a&DisplayLang=en

Her kan du læse lidt om AWE og indstillingerne
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms190673.aspx

Ja det nok bedst at få Server 2003 SP2 på for at få rettet evt. fejl vedr. lsass.exe
her står også lidt om lsass.exe http://www.computerhope.com/issues/ch000913.htm
Avatar billede brownghost Nybegynder
08. januar 2008 - 22:17 #7
lige et andet spørgsmål. når man fra ASP conecter til DB
hvad er så bedst at bruge i den sql 2005

Microsoft SQL Native Client OLE DB
Eks: Driver={SQL Native Client};Server=myServerAddress;Database=myDataBase;Uid=myUsername;Pwd=myPassword;

eller

Microsoft SQL Native Client OLE DB
Eks: Provider=SQLNCLI;Server=myServerAddress;Database=myDataBase;Uid=myUsername;Pwd=myPassword;

og så er der lige hvad er det her: kender jeg ikke??
"Integrated Security=SSPI" eller "Trusted_Connection=yes" det er det samme. men hvad gør de??

Min win2003 server og SQL 2005 er på samme maskine!

PS. takker for den SP2 SQL2005.. så jeg sku ikke da jeg kiggede på sql 2005 siden efter updates, har lige install sp1 LOL.. smider SP2 på nu også...
Tak
Avatar billede brownghost Nybegynder
03. april 2008 - 16:40 #8
bobber: lav svar så får du point :)
Avatar billede brownghost Nybegynder
04. september 2009 - 17:26 #9
lukke