Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
08. januar 2008 - 06:18 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Fjerne X (luk) funktionen, og Alt+F4

Hey..

Jeg leder efter en simpel kode, som umuliggøre det at lukke programmet, med alt+f4 og X-knappen..

På forhånd tak..
Avatar billede sherlock Nybegynder
08. januar 2008 - 06:43 #1
Du skal bruge FormClosing-eventen og sætte e.Cancel = true.

Det er ikke mere end 10 point værd :)
Avatar billede edmond Nybegynder
08. januar 2008 - 07:31 #2
Hej,
Her har du eksemplet:
For C#
1.    private void MainApp_FormClosing(object sender, FormClosingEventArgs e)
{
if (MessageBox.Show("Are you sure you want to close?", "Confirm Close", MessageBoxButtons.YesNo) == DialogResult.Yes)
{
e.Cancel = false;
}
else
{
e.Cancel = true;
}
For VB.NET
2.    Private Sub Form1_FormClosing(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.FormClosingEventArgs) Handles Me.FormClosing
If (MessageBox.Show("Are you sure you want to go and not eat any more cheese?", "Mmm: cheese", MessageBoxButtons.YesNo, MessageBoxIcon.Question, MessageBoxDefaultButton.Button2, 0, False)) = Windows.Forms.DialogResult.No Then
Close()
End If
End Sub
End Class
Håber det hjælper. Beskrevet metoder er meget primitive og problematikken kan håndteres meget mere elegant!
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
09. januar 2008 - 04:36 #3
Ahh.. Simpelt :P
Havde ledt rundt på nettet efter det, men der fandt jeg kun nogle ret avancerede koder frem..

Mange tak..