Avatar billede psychotius Nybegynder
07. januar 2008 - 17:11 Der er 4 kommentarer

Google søgeresultat redirect

Hej eksperter.

Jeg har i øjeblikket et problem med en WinXP SP2 maskine. Det består i at et klik på et resultat fra søgemaskiner, både Live! og Google er berørt, bliver redirected til div. reklamesites. Første gang jeg stødte på problemet, kunne det løses vha. en ipconfig /flushdns. Men siden er det dukket op igen og har vist sig langt mere hårdført.

Jeg tror der er tale om en virus af flere årsager. For det første er der blevet oprettet en værdi i flg. reg. nøgle "HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\Currentversion\WinLogon\System" Værdien henviser til en .exe fil. Sidder desværre ikke ved PC'en lige nu og jeg har glemt navnet. Denne værdi kan slettes, men bliver oprettet øjeblikkeligt igen. Jeg har forsøgt at køre en virusscan med AVG Free Ed. Men et hvert forsøg på at opdatere de interne definitioner resulterer i en øjeblikkelig nedlukning af PC.

Altså, alt i alt, en rimelig grum situation. Søgning på nettet giver desværre ikke særlig mange resultater og ingen anvendelig løsninger har kunnet findes.

Jeg håber der er nogen her der kan afhjælpe problemet, eller måske bare henvise til et sted der kan.

På forhånd tak.
Avatar billede fromsej Praktikant
07. januar 2008 - 17:17 #1
Det lyder unægteligt som en Wareout infektion, men lad os se nogle logs.
Følg vejledningen i denne artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Avatar billede psychotius Nybegynder
10. januar 2008 - 16:30 #2
Tak for tippet fromsej, men efter at jeg har siddet og læst op på Wareout. Jeg tvivler kraftigt på at det er den maskinen er ramt af. Jeg har ikke fået kontrolleret det helt, da maskinen står hos noget familie. Men symptomerne stemmer ikke overens. Er der nogen der har et andet bud?
Avatar billede fromsej Praktikant
10. januar 2008 - 17:17 #3
Prøv at lave de logfiler, så kan vi nemmere se det.
Desuden vil jeg vædde to ½-liters fadbamser på at det er Wareout.*S*
Avatar billede psychotius Nybegynder
13. januar 2008 - 12:23 #4
Hehe, det er en aftale.
Der er bare et lille problem, nemlig at maskinen pt. ikke kan starte op. Hver gang den kommer til Windows logon skærmbilledet, står den der et par sekunder, hvorefter den genstarter. Jeg kan ikke engang komme i kontakt med den gennem fejlsikret tilstand. Men så snart jeg får den i gang igen, skal jeg nok smide nogle logfiler.