Avatar billede elk Nybegynder
07. januar 2008 - 11:48 Der er 6 kommentarer

PHP/Internet Explorer cookie problem

Jeg har 2 hjemmesider – A & B.

Hjemmeside A (kodet i PHP) linker til B. Når man klikker på linket på A sættes en cookie og man sendes videre til B.

På B har jeg behov for at vise et img tag, som linker til PHP scriptet ”track.php” på A.

I track.php har jeg behov for at læse den cookie jeg satte da jeg klikkede på linket.

Det er IE desværre ikke som udgangspunkt så glad for. Da B ikke er på samme domæne som A. og det er på B at img tagget loades.

Jeg ved det kan lade sig gøre, for det er hvad diverse online mediebureauer bruger, for at tracke tilmeldinger fra partnere mv.

Rygtet vil vide at man vist nok skal have en P3P policy, så sådan en har vi prøvet med. Men det virker stadig ikke.

Så mit store spørgsmål er:

- Skal man sætte noget specielt i header / cookie på A inden man linker til B
- Findes der evt. en mega simpelt P3P policy som bare virker altid ;) (hvis det er løsningen)
- Og skal P3P bruges – er der så nogen der har et kode eksempel på hvad man skal sætte af headers eller lignende.

NB: jeg har ikke mulighed for at påvirke koden på B – det eneste B gør er at kalde track.php via img tagget!

Håber det er til at forstå og at der er nogen der har løsningen – er ved at blive tosset på IE ;))
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2008 - 01:45 #1
<ole>

Har du prøvet:
    http://www.stickybeak.com/

Jeg har hørt, den virker, men har ikke selv prøvet

/mvh
</bole>
Avatar billede elk Nybegynder
08. januar 2008 - 11:24 #2
takker - tjekker den lige ud og vender tilbage ;)
Avatar billede elk Nybegynder
14. januar 2008 - 13:31 #3
øv - man kan ikke downloade det fra siden ;-((
Avatar billede elk Nybegynder
07. februar 2008 - 20:21 #4
ja - så lykkedes det at finde et sted og downloade den fra ;)

fik luret hvad der var galt i min kode og nu virker det......

jeg takker mange gange......såå du kan da lige smide et svar så er der lidt points ;)
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2008 - 00:19 #5
Tag langt størstedelen selv - 15 points er rigeligt  ;o)
Avatar billede elk Nybegynder
08. februar 2008 - 09:53 #6
jeg har nok at tage af ;)
og det hjalp mig virkelig ud af en pine med det skod script - så de er fortjente ;)