Avatar billede urup Nybegynder
06. januar 2008 - 23:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Pc der låser

En af min venner har en pc der nogle gange låser, der kommer en blå skærm op og den genstarter lige efter....vi mener der står dette..

Driver_irql_not_less_or_eqcval

Hvad kan vi gøre
Avatar billede renehfrederiksen Nybegynder
06. januar 2008 - 23:29 #1
Svaret tyder på at der er installeret nyt hardware, eller opdateret drivere.

Er det første tilfældet, så stop PC'en og fjern det hardware i for nyligt har sat i - og hvis i har det gamle hardware så monter det igen.

Er det en opdateret driver, så prøv at start PC op i fejlsikret tilstand. Kan i det, så prøv at diasable driveren der og genstart i normal tilstand.

Lykkes en af de to ovennævnte, så har i fundet problemet.
Avatar billede urup Nybegynder
06. januar 2008 - 23:43 #2
Det er en bærbar der ikke er sat nyt hardware i.....
Nogle gage gør den det 2 gange i timen ...andre gange kan der gå 2 dage..
Avatar billede senik4u Nybegynder
07. januar 2008 - 00:16 #3
Jeg har haft det samme problem men der fandt jeg ud af at det var noget med min Plug'n play  og kun når jeg fik taget et af mine USB stik fra. Håber at det giver nogen minning :-]
Avatar billede tophat Nybegynder
07. januar 2008 - 16:23 #4
http://search.technet.microsoft.com/Search/Default.aspx?brand=technet&query=Driver_irql_not_less_or&locale=en-us&lang=en-us

prøv dette link, og se om der er noget der svarer til dit problem.
der er flere muligheder forbundet med den fejlmeddelelse.
Avatar billede urup Nybegynder
08. januar 2008 - 23:28 #5
Er det ikke mulig at sende et billee her ind ???Jar har et billede med den blå skærm med meget andet tekst