Avatar billede saxodk Nybegynder
04. januar 2008 - 16:50 Der er 1 kommentar

Backup evt med batch fil

Er der en der kan komme med et godt bud på backup af dokumenter fra en mappe til en usb nøgle ?

tænkte på en evt batch fil - men ændre den ik lange fil navne og vil den virke under vista ??
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 13:31 #1
Hej.

Frøv at leje med nedenstående Visual basic script.
Copy & Paste koden til Notepad og gem det som backup.vbs

Nå du skal køre det åbner du en Dos prompt og skriver cscript backup.vbs
Bemærk at denne kan både kopiere enkelte filer og hele foldere.

Jan

' VBScript source code
' Backup Target: SERVER-TELELOG (F:\)
' Jape

on error resume next

TargetFolder = "g:\jape_backup\dbr-telelog\"

set filesys=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

With filesys
  WScript.Echo("Checking folders...")

If not .FolderExists(TargetFolder & "inetpub\") Then
  WScript.Echo("Creating folder " & Targetfolder & "inetpub\")
  .CreateFolder TargetFolder & "inetpub"
end if

WScript.Echo("Copy files... from C:\InetPub To " & Targetfolder & inetpub)
  .CopyFolder "C:\Inetpub", TargetFolder & "inetpub", true 'Overwrite data

  WScript.Echo("Finished")

set wshShell = Wscript.CreateObject("wscript.Shell")
beep = chr(007)
WshShell.Run "cmd /c @echo " & beep, 0