Avatar billede jannikf Nybegynder
04. januar 2008 - 13:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Connection string rettigheder - ASP

Jeg har en maskine (PC1), der kører XP Pro med IIS og som er logget ind som domæneadmin. Fra den vil jeg gerne have mulighed for at tilgå en MSSQL database kaldet "servicedesk" liggende på en server kaldet "sql" (PC2). Derefter vil jeg meget gerne fra en tredje computer, der ikke er domæneadmin, tilgå PC1's webserver (IIS) og dermed få adgang til det indhold PC1 har defineret gennem en ASP side.

Hvordan får jeg lavet en connection string, der kun benytter sig af Windows Authentification og som samtidig muliggør at jeg via PC3 kan tilgå webserveren på PC1?

Det har været lidt svært at forklare, så sig endelig til hvis I vil vide mere.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. januar 2008 - 10:02 #1
Ved godt hvad du taler om... Du bliver nødt til at sætte IIS'en op på PC1 med Windows Authentication, ind under fanebladet Directory Security og sæt kryds de rigtige steder.

Connectionstring: Provider=sqloledb;Data Source=myServerAddress;Initial Catalog=myDataBase;Integrated Security=SSPI;

http://www.connectionstrings.com/?carrier=sqlserver
Avatar billede jannikf Nybegynder
10. januar 2008 - 11:35 #2
Det ser ud til at kunne forbinde, men jeg får problemer når jeg vil kalde en tabel.
Den siger "Invalid object name wordorderid".

strSQL = "SELECT * from workorderid"
set rs = Conn.Execute(strSQL)
Response.Write rs("id")
rs.Close
set rs = Nothing

Er det strengen der er forkert eller er der andre indstillinger jeg skal ændre?
Avatar billede jannikf Nybegynder
10. januar 2008 - 11:35 #3
Den siger "Invalid object name workorderid".
Avatar billede jannikf Nybegynder
10. januar 2008 - 12:45 #4
Ok det virker nu, men men men. Jeg får stadig ikke adgang hvis jeg benytter en anden computer end PC1. Så siger den: Login failed for user 'NT AUTHORITY\ANONYMOUS LOGON'.

Dette gør den også selv om jeg forsøger at vise siden via en computer der også er domæneadmin.
Avatar billede jannikf Nybegynder
02. juli 2008 - 23:16 #5
Fandt ingen løsning.