Avatar billede gnu Nybegynder
13. juni 2001 - 16:38 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med JMail

Hej!

Jeg mangler lidt hjælp til et nyhedsbrev, hvor jeg bruger JMail...og det virker fint, men nu er der over 400 brugre, der er tilmeldt, og nu fejler JMail med følgende besked:

Active Server Pages error \'ASP 0113\'
Script timed out

write_send.asp
The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration  tools.

Jeg vil gerne ud over dette problem - men jeg mangler inspiration og lidt hjælp!!!
Avatar billede dudal Nybegynder
13. juni 2001 - 16:39 #1
Prøv at indsætte dette i toppen af din side:

Server.Scriptimeout = 1000

1000 er sekunder. :-)

/Jesper
Avatar billede chris2k Nybegynder
13. juni 2001 - 16:40 #2
Måske skulle vi lige forklare hvorfor problemet opstår.

Det er fordi at dit script, ikke kan nå at sende alle de mails, derfor opstår der en timeout. Så du skal måske lede efter en anden metode, at lave din maillist på? Den du bruger nu, er alt for belastene for dit script og server.
Avatar billede gnu Nybegynder
13. juni 2001 - 16:52 #3
Jeg forsøger at sætte en timeout ind, men jeg kan ikke se effekten før om et par dage, hvor næste nyhedsbrev skal ud...så kommer pointene i fald det virker...

Men hvilke andre muligheder er der - Chris2k, hvis det stadig skal være baseret på gratis-ware?
Avatar billede dudal Nybegynder
13. juni 2001 - 17:01 #4
Hvis du som chris siger, skal være i stand til at sende 400 mails ud på under de 90 sekunder som er std. scripttimeout, så vil jeg gerne vide hvilken udbyder du ligger hos. :-)

Ok, hvis du kan leve med at bruge bcc metoden, så plejer det at kunne fungere fint, men hvis du f.eks vil have nogle brugerspecifikke informationer med i dine mails, er du nød til at sende dem ud en for en, og det tager en del længere tid.

/Jesper
Avatar billede chris2k Nybegynder
13. juni 2001 - 17:02 #5
Du kan bruge en server baseret maillist. Hvor det er en mail server der tager sig af udsendingen.

Dog kræver det egen mailserver
Avatar billede gnu Nybegynder
14. juni 2001 - 07:51 #6
Jeg fik den fejlbesked at \"Object dosn\'t support...timeout!\"

- er der andre forslag - jeg har jo de ca. 500 brugere i en access db!

Avatar billede chris2k Nybegynder
14. juni 2001 - 10:30 #7
Har jeg ikke lige givet dig løsningen?
Avatar billede nuno Nybegynder
14. juni 2001 - 10:33 #8
der mangler et t i det timeout dudal skrev

Server.ScriptTimeOut = 1000.....

gnu - jeg ved ikke om det er derfor du får den sidste fejlmeddelelse du skriver?

/nuno
Avatar billede chris2k Nybegynder
14. juni 2001 - 10:37 #9
Du kan ikke bare løse problemer, med at sætte et timeout op.
Avatar billede gnu Nybegynder
14. juni 2001 - 11:08 #10
Jo-tak, jeg havde fanget t\'et, men det tager jo - som Chris2k også siger - ufattelig lang tid at sende 500 mails én ad gangen...

- hvordan senderjeg bbc? - koden er her:

Server.ScriptTimeout = 1000
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
conn.Open \"DBQ=\"&(Server.MapPath(\".\")) &\"mailing.mdb; DefaultDir=DBQ=\"&(Server.MapPath(\".\")) &\"\\;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\"
SQL = \"SELECT * from mailingliste\"
set send = conn.execute( SQL )
do while not send.eof
on error resume next
Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
JMail.ServerAddress = \"smtp.andersenit.dk\"
JMail.Charset = \"iso-8859-1\"
JMail.ContentTransferEncoding = \"8bit\"
JMail.Sender = \"minmail@hotmail.com\"
JMail.Subject = request(\"header\")
JMail.AddRecipient send(\"email\")
JMail.Body = request(\"tekst\")
JMail.Priority = 3
JMail.Execute
set JMail = nothing
send.movenext
loop
conn.close

---
Avatar billede chris2k Nybegynder
14. juni 2001 - 11:11 #11
Du skal IKKE bruge BBC

Du skal bruge en mailserver. Det er den eneste rigtige måde at gøre det på. Mailserverne har tit et indbygget system, som kan klare det du vil have.
Avatar billede dudal Nybegynder
14. juni 2001 - 13:21 #12
Prøv at tilføje

JMail.Lazysend = TRUE

Så kan du se en dramatisk forøgelse af hastigheden.

/Jesper
Avatar billede slash Nybegynder
14. juni 2001 - 13:48 #13
Jeg har et mailsystem som benytter CDONTS og den indbyggede smtp-server i IIS5! Det tager 30 sekunder for at smide 500 mails i kø på smtp\'en!

Prøv at teste lidt med det!
Avatar billede kartolux Nybegynder
14. juni 2001 - 23:46 #14
Jeg mener, at du skal finde en af de tusinder af mail-systemer, som gør dig i stand til at sende fra din egen computer. Så slipper du for time-out på serveren. Der er ikke mage ISP\'s som vil forhøje timeout.
Avatar billede kartolux Nybegynder
14. juni 2001 - 23:51 #15
Du kan se dette sofware f.eks. : http://www.bulk-email-software.net/desktop/desk.html

Det koster 2500 Kr. ,men kan herpe alt afsted fra din egen computer :0)
Avatar billede gnu Nybegynder
15. juni 2001 - 08:23 #16
Tak for hjælpen - jeg fordeler lige lidt points...