Avatar billede calle12 Nybegynder
28. december 2007 - 15:39 Der er 7 kommentarer

Externe harddisk, langsom overførelse

Hey

har lige fået en WD My Book Essential Edition 500 GB harddisk. da jeg fik den var den FAT 32 og så man man ikke overføre filer på mere end 1 GB uden den meldte fejl. så jeg formateret den til NTFS. nu kan den nemt ligger filer over på HD. men problemet er når man skal hente noget fra HD'en, så tager det 300 min og der sker ikke noget.
Hvad kan der være galt?

Hilsen
Casper Vinther
Avatar billede tafkab Nybegynder
28. december 2007 - 15:50 #1
Er det via USB? Så skal du sikre dig at den kører USB2 og det skal dine USB i pc'en også køre.
Avatar billede calle12 Nybegynder
28. december 2007 - 15:59 #2
ja det er usb og der er også usb2. men når jeg ligger ting over på HD'en er der ingen problem med hastigheden kun når man henter fra den...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. december 2007 - 16:12 #3
jeg ville prøve et andet kabel, og ellers prøve at køre noget scandisk på den..?
Evt. geninstallere controlleren. Check om der skulle være en nye driver til dit chipset.
Avatar billede calle12 Nybegynder
28. december 2007 - 16:24 #4
men da den kørte med FAT 32 virkede det hele fint, bortset fra den ikke kunne tage filer over 1 gb. sundes bare det er underligt den sagtens kan overføre til HD'en med max fart bare ikke den anden vej...
Avatar billede tafkab Nybegynder
28. december 2007 - 16:29 #5
Har du evt. prøvet andre USB stik på din pc?
Avatar billede calle12 Nybegynder
28. december 2007 - 16:50 #6
ja har prøvet at skifte mellem flere ad stikkene
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. december 2007 - 22:05 #7
...Evt. geninstallere controlleren. Check om der skulle være en nye driver til dit chipset.??