Avatar billede katja_kh Nybegynder
21. december 2007 - 09:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i UPDATE sætning

Jeg skal have opdateret et felt i min database som hedder pic -der skal indsættes et billede. Når man trykker send opdaterer den ikke i databasen

Min kode ser ud som følger.

<?php
    $pic=new billed('../billeder/');
?>

<form action ="" method="POST" enctype="multipart/form-data">
<select name='kendis'  style="background-color:ccc">
<?php
  include('../../includes/db_con.php');
  $r=mysql_query("select * from people_bio");
  while($row=mysql_fetch_array($r)){
  echo "<option value='$row[id]'>$row[firstname] $row[lastname]</option>";
}
?>
</select>
<br>
<div class="overskrift">Fil:</div><input type="file" name="billed" style="background-color:ccc"><br>
<input type="submit" name="upload" value="Send" class="knap" style="background-color:ccc">
</form>

<?php
    echo "<div class='overskrift'>".$_GET['tak']."</div>";

    if(isset($_POST['upload'])){
    $pic->setBilled($_FILES['billed']);
    $billednavn=$pic->upload();
    mysql_query("update people_bio set pic=$billednavn where  id=$_POST[kendis]")or die(mysql_error());
?>
<script>
window.location="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'];?>?tak=You picture has been uploaded";
</script>
<?php

}

?>
Avatar billede katja_kh Nybegynder
21. december 2007 - 09:02 #1
Den giver mig denne fejl når jeg prøver at opdatere:
Unknown column '1198223450_gore.jpg' in 'field list'

jeg kan se at den laver billedet som den skal, men den ved ikke rigtig at den skal updatere feltet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. december 2007 - 09:03 #2
mysql_query("update people_bio set pic='$billednavn' where  id=$_POST[kendis]")or die(mysql_error());
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. december 2007 - 09:06 #3
Eller:
mysql_query("update people_bio set pic='". $billednavn ."' where  id=". $_POST[kendis] ."")or die(mysql_error());
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. december 2007 - 09:07 #4
Samme som Eriks, men personligt fortrækker jeg at skille HTML, SQL, PHP osv fra hinanden.
Avatar billede katja_kh Nybegynder
21. december 2007 - 09:12 #5
yes de virker begge to.. takker.

Hvis i begge ligger et svar kan jeg så dele pointene imellem jer?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. december 2007 - 09:23 #6
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede katja_kh Nybegynder
21. december 2007 - 09:27 #7
oki det er iorden..men tak for hjælpen. Hvis michael_stim vil have dem så skal der bare lægges et svar.

God jul til jer begge
Avatar billede katja_kh Nybegynder
30. januar 2008 - 10:45 #8
...,
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. januar 2008 - 10:53 #9
Hov, undskyld jeg ikke svarede. Men jeg samler heller ikke på point. De kan hverken gøre mig mæt eller lykkelig ;o)