Avatar billede japping Nybegynder
20. december 2007 - 11:19 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

Læse og skrive i Access database (på server/internettet)

Jeg er nybegynder inden for VB.NET, så I må lige være tålmodige :-)

OPGAVE:
Jeg arbejder i Visual Web Developer 2008 Express Edition og vil gerne arbejde med data i min Access database.

STATUS:
Jeg har oprettet hjemmesiden(aspx-dokumenterne) med tekst, kalender, knapper og forbindelse til Access database vha. såvel AccessDataSource og GridView. Alt dette virker fint, jeg kan altså se data i min Access database.

HJÆLP:
Nu vil jeg så anvende nogle værdier i Access databasen i mit program, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg trækker data ud af databasen. Ydermere vil jeg gerne efterfølgende gemme data i Access databasen igen (GridView-Editering kan jeg ikke bruge, jeg vil have værdierne ud i variable).

Jeg skal altså have hjælp til følgende:
1) Hente data i access database
2) Gemme data i access database

Hvis I mangler informationer, så må I endelig sige til.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2007 - 20:18 #1
Det lyder som om alt det smarte drop and drag GUI virker, men nu vil du gerne
kode det selv !?

OleDbConnection, OleDbCommand og OleDbDataReader.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2007 - 20:19 #2
Jeg kan smide et par smaa eksempler.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2007 - 20:19 #3
Imports System
Imports System.Threading
Imports System.Data
Imports System.Data.OleDb

Namespace TestParam
    Public Class TestClass
        Public Shared Sub Main(ByVal args As String())
            Dim con As OleDbConnection = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\Databases\MSAccess\Test.mdb")
            con.Open
            Dim ins As OleDbCommand = New OleDbCommand("INSERT INTO dtest VALUES (@i, @d)", con)
            ins.Parameters.Add("@i", OleDbType.Integer)
            ins.Parameters.Add("@d", OleDbType.Date)
            Dim j As Integer
            For j = 0 To 9
                ins.Parameters("@i").Value = j
                Dim dt As DateTime = DateTime.Now
                ins.Parameters("@d").Value = dt
                ins.ExecuteNonQuery
                Thread.Sleep(1000)
            Next
            Dim sel As OleDBCommand = New OleDBCommand("SELECT * FROM dtest WHERE d > @d", con)
            sel.Parameters.Add("@d", OleDbType.Date)
            Dim cut As DateTime = DateTime.Now.AddSeconds(-5)
            sel.Parameters("@d").Value = cut
            Dim rdr As OleDbDataReader = sel.ExecuteReader
            While rdr.Read
                Dim i As Integer = CType(rdr(0), Integer)
                Dim dt As DateTime = CType(rdr(1), DateTime)
                Console.WriteLine(i & " " & dt)
            End While
            rdr.Close
            con.Close
        End Sub
    End Class
End Namespace
Avatar billede japping Nybegynder
21. december 2007 - 20:51 #4
Fantastisk ... dejligt ... det er jo en julegave .... :-) Nå, tilbage til det seriøse.

Kan jeg "bare" tage HELE ovenstående kode og lade den blive eksekveret ved tryk på en knap. Eller skal noget af koden placeres andre steder ?
(Jeg går ud fra at skulle oprette Test.mdb).
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2007 - 21:07 #5
Jeg antager at du har en database med tabel struktur.

Saa du skal nok kun tilrette connection string.

Jeg vil antage at :

            Dim con As OleDbConnection = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\Databases\MSAccess\Test.mdb")
            con.Open
            Dim sel As OleDBCommand = New OleDBCommand("SELECT * FROM dtest WHERE d > @d", con)
            sel.Parameters.Add("@d", OleDbType.Date)
            Dim cut As DateTime = DateTime.Now.AddSeconds(-5)
            sel.Parameters("@d").Value = cut
            Dim rdr As OleDbDataReader = sel.ExecuteReader
            While rdr.Read
                Dim i As Integer = CType(rdr(0), Integer)
                Dim dt As DateTime = CType(rdr(1), DateTime)
                Console.WriteLine(i & " " & dt)
            End While
            rdr.Close
            con.Close

skal kaldes naar din app starter op - evt. ogsaa ved refresh efter en opdatering

mens:

            Dim con As OleDbConnection = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\Databases\MSAccess\Test.mdb")
            con.Open
            Dim ins As OleDbCommand = New OleDbCommand("INSERT INTO dtest VALUES (@i, @d)", con)
            ins.Parameters.Add("@i", OleDbType.Integer)
            ins.Parameters.Add("@d", OleDbType.Date)
            Dim j As Integer
            For j = 0 To 9
                ins.Parameters("@i").Value = j
                Dim dt As DateTime = DateTime.Now
                ins.Parameters("@d").Value = dt
                ins.ExecuteNonQuery
                Thread.Sleep(1000)
            Next
            con.Close

skal udfoeres naar der klikkes paa en knap (og varedierne skal saa hapses fra nogle
felter i formen)
Avatar billede japping Nybegynder
21. december 2007 - 21:19 #6
Ok, jeg forsøger mig lige lidt frem og vender så tilbage.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 02:10 #7
Hvad koder du normalt i ?

Måske kan jeg oversætte fra det til .NET og VB.NET ...
Avatar billede japping Nybegynder
22. december 2007 - 12:23 #8
Det er meget venligt af dig, men jeg har ikke koden i et andet sprog.

Normalt koder jeg VB til dataopsamling, men vil gerne kunne udveksle og indtaste data over internettet. Derfor er jeg i gang med at lære, hvordan man på internettet lagrer informationer i Access.

Jeg har dog ikke helt sat mig ind i forskellen på .Net, DotNet, ASP.NET, VB.NET. Men har den opfattelse at Visual Web Developer 2008 Express Edition (http://www.microsoft.com/express/vwd/Default.aspx) kan anvendes til det hele. Men jeg har valgt at kode i VB og udvide min horrisiont der fra.

Jeg vil altså godt kunne læse, skrive og redigere i en Access database der ligger på en hjemmeside-server. Senere vil jeg godt kunne oprette en database.
Avatar billede japping Nybegynder
22. december 2007 - 12:24 #9
Jeg arbejder i øjeblikket med din kode, men er ikke helt færdig med at teste.
Avatar billede japping Nybegynder
22. december 2007 - 12:29 #10
Jeg kan se du har en god all-round forståelse for EDB. Arbejder du professionelt med det ? Jeg tænker på om man kan hyre dig som konsulent ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 18:30 #11
Jeg har levet af at arbejde med IT siden 1987.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 18:32 #12
.NET er det "dete hele"
ASP.NET er web applikationer
ADO.NET er database adgang
C# og VB.NET er to programmerings sprog
Visual C#, Visual VB.NET og Visual Web Dev er 3 IDE'er til henholdsvis C#, VB.NET og ASP.NET udvikling
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 18:34 #13
Hvis du har VB erfaring så har du sikkert brugt ADODB.Connection, ADODB.Command og ADODB.RecordSet.

ADODB.Connection svarer til OleDbConnection

ADODB.Command svarer til OleDbCommand

ADODB.RecordSet kan enten laves med OleDbDataReader (meget effektiv men forward only)
eller med OleDbDataAdapter + DataSet (læser data op i memory og man kan derfor
bladre på kryds og tværs)
Avatar billede japping Nybegynder
22. december 2007 - 21:03 #14
Vil det sige at du er selvstændig og kan tilbyde konsulenttjenester ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 21:12 #15
Jeg er løn modtager.
Avatar billede japping Nybegynder
22. december 2007 - 21:15 #16
Pis.... nu har jeg fået en fejl som flere åbenbart har haft. Fejlen kommer ved anvendelse af master page. Når jeg kører Visual web, henter en side som har tilhørende master page (Masterpage.master) får jeg følgende fejlmeddelse med tryk på fanen "Design" view: Master page error, the master page file "~/masterpage.master" cannot be loaded. correct the problem in code view.
Programmet kan sagtens kompileres og eksekveres på serveren, men design view kan altså ikke benyttes. Design view har virket for 2 dage siden, men pludselig virker det ikke mere.
Jeg har opdateret windows og kigget på nettet. Der er åbenbart flere der har haft dette problem, men jeg har ikke fundet nogen løsning. Så nu prøver jeg at afinstallere visual web og geninstallerer det igen.
Har du andre forslag ?
Avatar billede japping Nybegynder
22. december 2007 - 21:16 #17
Så du arbejder ikke som konsulent ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 21:22 #18
Ingen specielle forslag - jeg bruger aldrig VWD.
Avatar billede japping Nybegynder
22. december 2007 - 21:27 #19
Jeg forsøger mig lige og vender tilbage når jeg har det oppe at køre igen.
Avatar billede japping Nybegynder
22. december 2007 - 22:46 #20
Så er visual web oppe at køre igen og jeg er nået til det punkt som egentlig er mit problem med vb.net når det gælder databaser.

Tidligere bad du mig dele koden op i 2 dele. En konfiguration og en kode del. Konfigutationen har jeg sat ind under Page_load for den side jeg ønsker at anvende access data på, men i kodeteksen får jeg en understregning af "OleDbConnection" og meddelelsen: Type OleDbConnection is not defined. Hvad har jeg gjort forkert ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 22:49 #21
Har du en:

<%@ Import Namespace="System.Data.OleDb" %>

øverst i siden ?
Avatar billede japping Nybegynder
22. december 2007 - 23:00 #22
Min side hedder "Default2.aspx*". Så hvid du mener denne side, så er svaret nej.Jeg har prøvet at kopiere linien ind, men det hjælper ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 23:06 #23
Prøv og tilføj en ref til System.Data.dll så !
Avatar billede japping Nybegynder
22. december 2007 - 23:15 #24
Jeg gik ind under Website/Add reference.. og valgte System.data.dll, men det hjalp ikke.
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 00:17 #25
Jeg har prøvet forskellige ting uden held.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2007 - 05:11 #26
Virker System.Data.OleDb.OleDbConnection ?
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 10:35 #27
Jeg har forsøgt at erstatte <%@ Import Namespace="System.Data.OleDb" %> med <%@ Import Namespace="System.Data.OleDb.OleDbConnection" %> men det virkede heller ikke.

Som du indierer, tror jeg problemet er placeringen af disse referencer i mine filer samt evt. mangel af filerne.

Derfor har jeg indsat nedenstående kommentarer som måske giver dig mere information.
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 10:41 #28
KOMMENTAR NR. 1

Jeg har følgende filer i mit projekt:
----------- DEFAULT.ASPX - START -------
<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="_Default" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>

    </div>
    </form>
</body>
</html>
----------- DEFAULT.ASPX - SLUT -------

----------- DEFAULT.ASPX.vb - START -------

Partial Class _Default
    Inherits System.Web.UI.Page

End Class

----------- DEFAULT.ASPX.vb - SLUT -------

----------- DEFAULT2.ASPX.vb* - START ------- (STJERNEN ER MED I NAVNET)
Partial Class Default2
    Inherits System.Web.UI.Page

    Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim con As OleDbConnection = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\Dummy\Database.mdb")
        con.Open()
        Dim ins As OleDbCommand = New OleDbCommand("INSERT INTO dtest VALUES (@i, @d)", con)
        ins.Parameters.Add("@i", OleDbType.Integer)
        ins.Parameters.Add("@d", OleDbType.Date)
        Dim j As Integer
        For j = 0 To 9
            ins.Parameters("@i").Value = j
            Dim dt As DateTime = DateTime.Now
            ins.Parameters("@d").Value = dt
            ins.ExecuteNonQuery()
            Thread.Sleep(1000)
        Next
        con.Close()
    End Sub

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        'INITIALISERING
        Dim con As OleDbConnection = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\Dummy\Database.mdb")
        con.Open()
        Dim sel As OleDBCommand = New OleDBCommand("SELECT * FROM dtest WHERE d > @d", con)
        sel.Parameters.Add("@d", OleDbType.Date)
        Dim cut As DateTime = DateTime.Now.AddSeconds(-5)
        sel.Parameters("@d").Value = cut
        Dim rdr As OleDbDataReader = sel.ExecuteReader
        While rdr.Read
            Dim i As Integer = CType(rdr(0), Integer)
            Dim dt As DateTime = CType(rdr(1), DateTime)
            Console.WriteLine(i & " " & dt)
        End While
        rdr.Close()
        con.Close()

    End Sub
End Class
----------- DEFAULT2.ASPX.vb* - SLUT -------

----------- DEFAULT2.ASPX - START -------
<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="Default2.aspx.vb" Inherits="Default2" %>

<%@ CompilerOptions='/R:"C:\Program Files\Microsoft.NET\Odbc.Net\Microsoft.data.odbc.dll"' %>

<%@ Import Namespace = "Microsoft.Data.Odbc" %>
<%@ Import Namespace = "System.Data.OleDb.OleDbConnection" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<script runat="server">

    Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)

    End Sub
</script>

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>

        <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Button" Width="191px"
            onclick="Button1_Click" />

    </div>
    <p>
        <asp:AccessDataSource ID="AccessDataSource1" runat="server"
            DataFile="~/App_Data/Database.mdb"
            SelectCommand="SELECT * FROM [BookingTider]"
            ConflictDetection="CompareAllValues"
            DeleteCommand="DELETE FROM [BookingTider] WHERE [Id] = ? AND [Dato] = ? AND [Tid] = ? AND [Optaget] = ?"
            InsertCommand="INSERT INTO [BookingTider] ([Id], [Dato], [Tid], [Optaget]) VALUES (?, ?, ?, ?)"
            OldValuesParameterFormatString="original_{0}"
            UpdateCommand="UPDATE [BookingTider] SET [Dato] = ?, [Tid] = ?, [Optaget] = ? WHERE [Id] = ? AND [Dato] = ? AND [Tid] = ? AND [Optaget] = ?">
            <DeleteParameters>
                <asp:Parameter Name="original_Id" Type="Int32" />
                <asp:Parameter Name="original_Dato" Type="String" />
                <asp:Parameter Name="original_Tid" Type="String" />
                <asp:Parameter Name="original_Optaget" Type="Boolean" />
            </DeleteParameters>
            <UpdateParameters>
                <asp:Parameter Name="Dato" Type="String" />
                <asp:Parameter Name="Tid" Type="String" />
                <asp:Parameter Name="Optaget" Type="Boolean" />
                <asp:Parameter Name="original_Id" Type="Int32" />
                <asp:Parameter Name="original_Dato" Type="String" />
                <asp:Parameter Name="original_Tid" Type="String" />
                <asp:Parameter Name="original_Optaget" Type="Boolean" />
            </UpdateParameters>
            <InsertParameters>
                <asp:Parameter Name="Id" Type="Int32" />
                <asp:Parameter Name="Dato" Type="String" />
                <asp:Parameter Name="Tid" Type="String" />
                <asp:Parameter Name="Optaget" Type="Boolean" />
            </InsertParameters>
        </asp:AccessDataSource>
    </p>
    <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False"
        DataKeyNames="Id" DataSourceID="AccessDataSource1">
        <Columns>
            <asp:BoundField DataField="Id" HeaderText="Id" InsertVisible="False"
                ReadOnly="True" SortExpression="Id" />
            <asp:BoundField DataField="Dato" HeaderText="Dato" SortExpression="Dato" />
            <asp:BoundField DataField="Tid" HeaderText="Tid" SortExpression="Tid" />
            <asp:CheckBoxField DataField="Optaget" HeaderText="Optaget"
                SortExpression="Optaget" />
        </Columns>
    </asp:GridView>
    </form>
</body>
</html>
----------- DEFAULT2.ASPX - SLUT -------
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 10:43 #29
KOMMENTAR NR. 2
Som du kan se sår der

<%@ CompilerOptions='/R:"C:\Program Files\Microsoft.NET\Odbc.Net\Microsoft.data.odbc.dll"' %>

i den ene af filerne. Jeg har søgt efter filen "Microsoft.data.odbc.dll" på hele C-drevet men stifinder finder ikke filen.
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 10:45 #30
KOMMENTAR NR. 3
Jeg får følgende fejl ved build:

Error    1    Der må kun være ét 'page'-direktiv.    C:\Documents and Settings\...........\Dokumenter\Visual Studio 2008\TestWebSite1\Default2.aspx
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 10:47 #31
Det var det jeg umiddelbart mener kan have interesse for dig...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2007 - 15:41 #32
<%@ CompilerOptions='/R:"C:\Program Files\Microsoft.NET\Odbc.Net\Microsoft.data.odbc.dll"' %>

tror jeg skal slettes.

Medmindre du skal bruge ODBC og bruger VS 2002 og .NET 1.0 altså !
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2007 - 15:43 #33
Det er <%@ Import Namespace="System.Data.OleDb" %>.

Det jeg spurgte om var om det virkede med:

Dim con As System.Data.OleDb.OleDbConnection = New System.Data.OleDb.OleDbConnection

men jeg tror ikke at det bliver nødvendigt at gå den vej !
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2007 - 15:44 #34
Prøv og sæt:

Imports System.Data.OleDB

ind øverst i DEFAULT2.ASPX.vb
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 15:59 #35
Jeg har slettet:

<%@ CompilerOptions='/R:"C:\Program Files\Microsoft.NET\Odbc.Net\Microsoft.data.odbc.dll"' %>

Det ser ikke ud til at følgende giver nogen forbedring:
Dim con As System.Data.OleDb.OleDbConnection = New System.Data.OleDb.OleDbConnection

Ved at sætte følgende ind øverst i DEFAULT2.ASPX.vb, forsvandt OleDbCommand fejlen:
Imports System.Data.OleDB
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 16:00 #36
Ved build får jeg nu følgende fejl i App_web_uyiomu1h.2.vb:

Warning    1    Namespace or type specified in the Imports 'Microsoft.Data.Odbc' doesn't contain any public member or cannot be found. Make sure the namespace or the type is defined and contains at least one public member. Make sure the imported element name doesn't use any aliases.    C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\Temporary ASP.NET Files\testwebsite1\1d5fca5d\cb6736c6\App_Web_uyiomu1h.2.vb    15
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2007 - 16:02 #37
slet den her:

<%@ Import Namespace = "Microsoft.Data.Odbc" %>
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2007 - 16:03 #38
1)  du bruger ikke ODBC
2)  Microsoft.Data.Odbc er .NET 1.0 fra og med 1.1 hedder det System.Data.Odbc
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 16:05 #39
App_web_uyiomu1h.2.vb indeholder følgende START:

#ExternalChecksum("C:\Documents and Settings\Jan Pietraszek\Dokumenter\Visual Studio 2008\TestWebSite1\Default2.aspx","{406ea660-64cf-4c82-b6f0-42d48172a799}","BE8F0E62F23206B39A6C22A11E4861E0")
'------------------------------------------------------------------------------
' <auto-generated>
'    Denne kode blev oprettet ved hjælp af et værktøj.
'    Runtime-version:2.0.50727.1433
'
'    Ændringer af denne fil kan resultere i ukorrekt funktion, og ændringerne mistes, hvis
'    koden oprettes igen.
' </auto-generated>
'------------------------------------------------------------------------------

Option Strict Off
Option Explicit On

Imports Microsoft.Data.Odbc        <----------- HER MELDES FEJL
Imports Microsoft.VisualBasic
Imports System
Imports System.Collections
Imports System.Collections.Generic
Imports System.Collections.Specialized
Imports System.Configuration
Imports System.Data.OleDb.OleDbConnection
Imports System.Linq
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2007 - 16:06 #40
Imports Microsoft.Data.Odbc        '<----------- slet !
Imports Microsoft.VisualBasic      '<----------- overvej at slet !
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 16:08 #41
Ok, jeg har slettet den.

Næste fejl er følgende, som jeg ikke forstår:

Warning    1    sub 'Button1_Click' shadows an overloadable member declared in the base class 'Default2'.  If you want to overload the base method, this method must be declared 'Overloads'.    C:\Documents and Settings\Jan Pietraszek\Dokumenter\Visual Studio 2008\TestWebSite1\Default2.aspx    9    19    C:\...\TestWebSite1\
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 16:12 #42
Jeg kan se at jeg både har en "Protected Sub Button1_Click" i Default2.aspx og en "Protected Sub Button1_Click" i Default2.aspx.vb, men jeg er ikke sikker på om dette er korrekt ?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2007 - 16:15 #43
Det er ikke korrekt.

Slet den i .aspx
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 16:19 #44
Så er der sørme kun én fejl tilbage :-)

Som aftalt kopierede jeg noget af din kode ind under knappen. Den har dog fejl i "Thread.Sleep(1000)", hvor den skriver følgende:

Name "Thread" is not declared.

Hvad vil du helst have at jeg gør her ?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2007 - 16:21 #45
Imports System.Threading
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2007 - 16:22 #46
Du skal jo nu nok tilrette min kode lidt til din problem stilling.

Og så har du næppe brug for den Sleep !
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 16:27 #47
Fedt, nu er der hul igennem og programmet kan køre :-)

Nu skal jeg så til at forstå din kode. Ved opstarten af siden siger programmet, at den ikke kan finde "dtest". Jeg forstår på din kode, at der skal være en tabel dtest. Men skal den indeholde noget bestemt og hvad gør programmet i store træk ?
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 16:33 #48
Jeg er fraværende den næste times tid........
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2007 - 19:55 #49
Koden indsætter tal og tidspunkt i 10 rækker med 1 sekunds mellemrum (og læser alle
rækker nyere end 5 sekunder).

Du skal bruge INSERT og SELECT men tabel, felter og værdier skal jo tilpasses til
hvad dit program skal lave.
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 22:15 #50
Jeg har fundet ud af, hvordan det virker. Nu vil jeg så eksperimentere lidt med koden og på denmåde lære det.

Du skal have MANGE tak og lige så mange point. Du har simpelt hen sparet mig for mange timers søgen. Så læg et svar og sig til hvis du har brug for flere point :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2007 - 22:29 #51
så smider jeg et svar
Avatar billede twink-16 Nybegynder
25. december 2007 - 21:06 #52
(:
Avatar billede holger82 Nybegynder
20. november 2008 - 14:24 #53
Hey Japping vil meget gerne lige høre nærmere om hvordan du løste dette problem:
(jeg har nemlig samme problem)

Pis.... nu har jeg fået en fejl som flere åbenbart har haft. Fejlen kommer ved anvendelse af master page. Når jeg kører Visual web, henter en side som har tilhørende master page (Masterpage.master) får jeg følgende fejlmeddelse med tryk på fanen "Design" view: Master page error, the master page file "~/masterpage.master" cannot be loaded. correct the problem in code view.
Programmet kan sagtens kompileres og eksekveres på serveren, men design view kan altså ikke benyttes. Design view har virket for 2 dage siden, men pludselig virker det ikke mere.
Jeg har opdateret windows og kigget på nettet. Der er åbenbart flere der har haft dette problem, men jeg har ikke fundet nogen løsning. Så nu prøver jeg at afinstallere visual web og geninstallerer det igen.
Har du andre forslag ?

På forhånd tak.