Avatar billede svend-herlig Nybegynder
17. december 2007 - 21:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Include en fil fra en undermappe

Jeg vil gerne have filen "test.php" til at include fra mappen "lukket"

jeg har ingen problemer med at include til filer der ligger i samme mappe, men altså vil jeg gerne i filen
/index.php
include indholdet af /lukket/test.php

<a href="index.php?side=lukket/test.php" class="menu">TEST</a>
var mit bud, men det virker ikke..
Avatar billede kenny_sye Nybegynder
17. december 2007 - 21:52 #1
Nu ved jeg jo ikke hvordan du bruger den "side" variabel i dit script, men kan det være så simpelt at du bare skal have en slash foran: "index.php?side=/lukket/test.php"

Mvh
Kenny
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
17. december 2007 - 22:34 #2
Det er ikke helt så min side fungere.

Jeg har fået det til at virke med at kalde en fil frem fra en undermappe.
Nu kan jeg bare ikke kalde mine filer frem fra "hoved mappen hvor index.php ligger.

Jeg har en index.php side med 2 filer includeret.
1 menu.inc og 1 hoved.inc

Så er det jo meningen at når man trykker på et menu punkt skal siden komme op i hoved.inc delen

Min index side har følgende if sætning:
<?php
if (empty($_GET['underside'])) {
    if (empty($_GET['side'])) {
        $side='forside';
    } else {
        $side=$_GET['side'];
    }
} else {
    $side=$_GET['underside'];
}
?>

<?php
if (!is_file(''.$_GET['side'].'/'.$side.'.php') || eregi('../',$side)) {
    $_GET['side']='404';
    $side='404';
    header('HTTP/1.0 404 Not Found');
}
?>

Min menu.inc fil kalder siderne frem sådan:
<a href="index.php?side=forside" class="menu">Forsiden</a><p />

Og min hoved.inc fil skulle så gerne modtage filerne sådan:
<?php include("".$_GET['side']."/".$side.".php"); ?>

Mit problem ligger i at når jeg trykker på mine links, som skal kalde filer frem, der ligger i samme mappe som index.php. Så virker det ikke.
Hvis jeg trykker forside, så kalder den en sti frem der hedder: forside/forside.php istedet for bare forside.php
Hvis jeg skal hente kontakt.php frem så får jeg istedet en sti der hedder kontakt/kontakt.php osv.... hvis i forstår.

Hvis jeg skal hente filen test.php i mappen "lukket" så virker det fint ved brug af denne forspørgelse:
<a href="index.php?side=lukket&underside=test" class="menu">TEST</a>

Nogen der kan hjælpe med det her "lille" nye problem.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
26. december 2007 - 03:23 #3
fandt selv svaret...
hvis den ikke finder en undermappe, og ikke finder en fil skal den ikke kun vise:
{$side='forside'; }
men derimod:
{ $_GET['side']='hoved';
$side='forside'; }

altså:
:
<?php
if (empty($_GET['underside']))
    {
if (empty($_GET['side']))
{
$_GET['side']='hoved';
$side='forside'; }
else
{ $side=$_GET['side']; }
    }
else
{ $side=$_GET['underside']; }
?>