Avatar billede rigpig Nybegynder
13. december 2007 - 08:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Seperator problemer

Hej Eksperter
har problemer med seperatorer, vi bruger "," som seperator, UK etc. bruger "."
Hvis brugeren indtaster "," i stedet for "." får jeg et forkert resultat i et program, så her er et par spørgsmål:
1. Hvordan kan man sikre sig, at det er "." der bruges ?

2.Havde tænk på at bruge combo boxe, så brugeren f.eks valgte 12 i den første box, derefter 4 i den næste, så resultatet blev 12.4 er der nogen der har et forslag til hvordan dette kan gøres ?

Er ny (meget ny) i C#

På forhånd tak.

Rigpig
Avatar billede globen Nybegynder
13. december 2007 - 08:52 #1
Noget lignende:

string input = double.Parse(textBox.Text.Replace(',', '.'));

?

Så ænderer du bare "," til "."
Avatar billede globen Nybegynder
13. december 2007 - 08:55 #2
der skulle self stå:

double input = double.Parse(textBox.Text.Replace(',', '.'));

...godmorgen :D
Avatar billede kalp Novice
13. december 2007 - 09:07 #3
jeg ville måske bare gøre det på taste tryk eventet... tjekke om det man taster ind er et "," hvis det er skrive "." i tekstboksen..

så kan brugeren også selv se hvad der sker og holde formattet fremover.
Avatar billede rigpig Nybegynder
13. december 2007 - 09:28 #4
Hej godmorgen!
Prøver lige begge løsningsforslag, i løbet af dagen, ved ikke lige hvordan med taste tryk event, men noget skal jeg jo selv lave :)
Tak til begge for hurtigt svar.
Vender tilbage.
Rigpig
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. december 2007 - 10:08 #5
Hvad med en masked text box?
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. december 2007 - 10:16 #6
this.maskedTextBox1 = new System.Windows.Forms.MaskedTextBox();
            this.maskedTextBox1.Culture = new System.Globalization.CultureInfo("en-US");
            this.maskedTextBox1.Location = new System.Drawing.Point(313, 202);
            this.maskedTextBox1.Mask = "00.0";
            this.maskedTextBox1.Name = "maskedTextBox1";
            this.maskedTextBox1.Size = new System.Drawing.Size(30, 20);
            this.maskedTextBox1.TabIndex = 0;
            this.Controls.Add(this.maskedTextBox1);
Avatar billede rigpig Nybegynder
13. december 2007 - 12:47 #7
Hej Craig
Tak for det, går ud fra at koden skal skrives i textbox EventArgs, i MSDN står der Visual Basic, nu er der noget at arbejde med!
Vender tilbage.
Rigpig
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. december 2007 - 14:31 #8
Øhh nej... den kode skal skrives i Initialize Component i din form...

Det er egentlig meget simplere end som så... find "MaskedTextBox" under CommonControls i din Toolbox, træk den ind på den form (laver en ny masked textbox på din form)...

find atributterne Culture og Mask

Culture sætter du til English (United States) - (gør at . er der frem for ,)
Mask sættes til "00.0"
Avatar billede rigpig Nybegynder
13. december 2007 - 16:08 #9
Hej Craig
Har ikke masked textbox i min Window Forms værktøj, er det til C# ? kan kun finde henvisning om denne til Visual Basic.
Mvh
Rigpig
Avatar billede Syska Mester
13. december 2007 - 23:47 #10
Den kom med i .NET 2.0 ... så hvis du bruger 1.1 er den der ik'

// ouT
Avatar billede rigpig Nybegynder
14. december 2007 - 09:30 #12
Hej Buzz
Tak for det, bruger Visual Studio . net 2003, fandt en artikkel på nettet, hvor man kan lave sin egen .ddl, hvor kan jeg se om et Visual Studio program er .Net 2.0 ?
Mvh
Rigpig
Avatar billede Syska Mester
14. december 2007 - 09:59 #13
2002 er .NET 1.0
2003 er .NET 1.1
2005 er .NET 2.0
2008 er .NET 3.0 ... dog er 2008 kompatibel med 2.0 så vist jeg har forstået

Så vist jeg lige er klar over ...
Avatar billede md_craig Nybegynder
14. december 2007 - 16:43 #14
i 2008 har man mulighed for at targete hvilken .NET vers man ønsker at benytte, og 2008 er pr. standard .NET 3.5 (Vista) (det er den jeg kører hvertfald).

Mens 2005 kan patches til 3.0 (Gør vi her på arbejdet)...

ellers korrekt lagt ud.
Avatar billede Syska Mester
14. december 2007 - 17:36 #15
ja ... lige den med 3.0 ...  var jeg ikke klar over ...

2008 kører da .NET 3.5 som std nu jeg kommer til at tænke over det ...

// ouT
Avatar billede rigpig Nybegynder
14. december 2007 - 22:13 #16
Hej alle
Har fået Visual studio 2005, det gjorde jo en forskel, vil gerne dele points mellem globen og md craig, globen fordi han var først med et brugbart forslag, md craig fordi det nok er masked texBox jeg vælger, er 50/50 fair for jer ?
Og, hvordan gør jeg så lige det ?
Tak for hjælpen alle sammen.
Mvh
Rigpig
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. december 2007 - 14:39 #17
svar