Avatar billede artico Novice
12. december 2007 - 17:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Session forsvinder i tilknyttet fil?

Jeg har sat en $_SESSION der virker!

Men hvis jeg forsøger at bruge den i denne fil:

<param name="uc_uploadUrl" value="funktioner/uploadHandler.php"/>

så virker den ikke? Hvordan får jeg den til at fungere i ovenstående fil? (uploadHandler.php)
Avatar billede denner1989 Nybegynder
12. december 2007 - 17:48 #1
Har du husket session_start();?
Avatar billede artico Novice
12. december 2007 - 17:55 #2
Jeps ??
Avatar billede whatever Nybegynder
12. december 2007 - 20:57 #3
Du benytter en javaapplet til noget filupload, ikke?

Så oprettes der garanteret en ny session. Ved ikke om den kan håndtere parametre i url'en, men du kunne jo prøve noget i retning af:

<param name="uc_uploadUrl" value="funktioner/uploadHandler.php?sid=<?php echo session_id(); ?>"/>

Og så i uploadHandler.php:
<?php session_start($_GET['sid']); ?>

Men det er ikke sikkert at appletten fører parametrene ved videre.
Avatar billede whatever Nybegynder
12. december 2007 - 21:04 #4
Prøv evt. at kigge her http://jumploader.com/forum/viewtopic.php?t=116&highlight=session.

The problem is exactly where I expected - user agent header value. Your engine session validation mechanism is not only cookie based, but user agent too. So, you have to set UploaderConfig.userAgent proper value upon applet initialization, so, you have to:

1. set applet parameter:
Code:
<param name="ac_fireAppletInitialized" value="true"/>

2. inject user agent value using java script:
Code:
function appletInitialized( applet ) {
    applet.getUploaderConfig().setUserAgent( navigator.userAgent );
}
Avatar billede artico Novice
12. december 2007 - 21:09 #5
1000 TAK.. nu virker det med at sende sesion videre :-)

Send et svar!
Avatar billede whatever Nybegynder
12. december 2007 - 22:02 #6
Et svar.