Avatar billede camsti Seniormester
12. december 2007 - 15:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

gpedit.msc på flere maskiner

Jeg har defineret en ganske omfattende gruppepolitik på en af mange stand-alone maskiner.

Disse politikker vil jeg gerne kopiere til de andre maskiner.

Hvorledes gøres det nemmest ?
Avatar billede tmn2401 Nybegynder
12. december 2007 - 17:27 #1
Du kunne prøve dette:
Kopier de 2 filer "registry.pol" fra
%windir%\system32\GroupPolicy\Machine\ og
%windir%\system32\GroupPolicy\User

Og smid dem ind de samme steder på den anden maskine.

Er sikkert ikke den oficielle metode.

rgs tmn2401
Avatar billede public2 Nybegynder
13. december 2007 - 22:01 #2
Hvis du har mange maskiner, er det så forkert antaget, at du har en server de alle er forbundet til?

For hvis det er tilfældet, så kan du diktere gruppe politikker igennem Microsoft AD og give maskiner de korrekte indstillinger. Du kan sågar gøre dem uafhængige af hinanden, dvs. hvis én maskine skal kunne mere end en anden eller hvis man skal kunne mere alt afhængig af hvilken bruger der logger ind, så er det også muligt.

Ellers findes der et program, der hedder noget med Tweak (kan selvfølgelig ikke lige huske det præcise navn nu, men det kan jeg undersøge til dig til næste uge), som kan diktere en politik over flere computere. De skal dog være på netværk.

Men det nemmeste jeg kan se er, at have en server og så trumfe det igennem med AD.
Avatar billede camsti Seniormester
23. august 2010 - 08:38 #3
Svar