Avatar billede x-pander Nybegynder
12. december 2007 - 14:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med sitet når det kører på hostens server

Hello...

Jeg er stødt på mange problemer ang. en hjemmeside jeg har lavet, som nu skal lægge op på en server. Siden kører perfekt lokalt med Ajax og stier, men nu er jeg så for alvor lost idét det skal op på serveren.

Først stødte jeg på en fejl som krævede 'customErrors mode="Off"' og det er forståeligt, så den blev rettet så jeg kunne se fejlmeddelelser remote.

Derefter fik jeg en fejl der lød på at mine sider ikke kunne findes. I toppen af min default.aspx f.eks., står der:

MasterPageFile="MasterPage.master"
da det der ellers normalt stod:

MasterPageFile="~/MasterPage.master"
- ikke måtte stå der. Det har jeg aldrig været ude for før, hvorfor dette?

Bagefter dette, fik jeg en fejlmeddelelse ang. mit Ajax som siden kører med. Der kunne den ikke finde en fil der ca. hed 'AjaxToolkit.dll'. Så altså, skal serveren have det registreret i sin GAC, eller er det nok jeg inkluderer det i min Bin-mappe?

Og her til allersidst, efter jeg har fjernet det ellers nok så dejlige Ajax fra siden, for jeg en fejl der melder:

Compiler Error Message: BC30002: Type 'Factory' is not defined.

Source Error:

Line 13:            If Not IsPostBack Then
Line 14:
Line 15:                Dim objData As New Factory
Line 16:                Dim _fldLeveret As String
Line 17:

Source File: ***\Default.aspx.vb    Line: 15

MEN! Factory er defineret! Den ligger i en fil som hedder Factory.vb med en klasse i der hedder Factory; her er beviset:

Public Class Factory
    Inherits System.Web.UI.Page

Jeg er ikke sikker på inherits, men den er sat til for en sikkerheds skyld.

Hvorfor virker noget så almindeligt som det nu ikke? Har jeg da gjort noget helt galt?
Og endnu engang, det virker perfekt lokalt, selv inden de "nye" fejl er rettet som serveren giver.

På forhånd tak, det kunne være rart snart få den side her ud af mit hoved og få noget mere erfaring ang. hosting af asp.net-sider generelt.
Avatar billede x-pander Nybegynder
12. december 2007 - 14:35 #1
Der var forresten også problemer med <authentication mode="Windows"> i Web.Config-filen. Den linie blev jeg nødt til at slette helt. Hvad gør den?
Avatar billede khs1a Nybegynder
12. december 2007 - 14:36 #2
Hvilken version af asp.net benytter hosten?
Avatar billede x-pander Nybegynder
12. december 2007 - 14:45 #3
Han benytter 2.0 men de vil heldigvis snart opdatere til 3.5 efter jeg snakkede med dem. Mest pga. der er Ajax inkluderet med i.
Avatar billede khs1a Nybegynder
13. december 2007 - 08:05 #4
Så er det kun at vente. aspnetajax er et produkt der skal installeres særskildt ved brug af asp.net 2.
Avatar billede x-pander Nybegynder
14. december 2007 - 08:08 #5
khs1a, okay. Godt så er jeg endelig helt sikker på det. Men altså der er også kun snak om en uge måske indtil 3.5 kommer ind, så der er kun at håbe.-

Har du nogen idé om resten af problemet? Altså det med en ganske almindelig klasse der ikke kan kaldes?
Avatar billede khs1a Nybegynder
14. december 2007 - 08:45 #6
Når hosten er opgraderet er jeg ret sikker på at din kode vil fungere korrekt.
Avatar billede x-pander Nybegynder
14. december 2007 - 08:55 #7
Lyder godt. Ellers, ja så ryger der endnu et spørgsmål herind. ;)

Du smider bare et svar.
Avatar billede khs1a Nybegynder
14. december 2007 - 09:00 #8
:-)