Avatar billede cost Nybegynder
12. december 2007 - 12:49 Der er 6 kommentarer

Sporing af Data mellem C5 og SQL

Har lige et lille elementært spørgsmål i forbindelse med Data håndteringen mellem C5 og SQL Serveren

Hvis man tager tager en oversigt over posteringer på en konto i C5 og sammenligner den med samme konto i SQL databasen.

Vi har under arbejdet konstateret at det kun er de postering hvortil der i databasen er tilknyttet i bilag, som optræder i C5

Hvad er forklaringen på dette?
Avatar billede jasman Nybegynder
12. december 2007 - 14:09 #1
Jeg går udfra at vi taler om en finanskonto.
Øhm ... hvis der er en postering har den også et bilagsnummer.
Hvis der er posteringer uden bilagsnumre er der noget rivende galt. :O
Avatar billede cost Nybegynder
13. december 2007 - 08:49 #2
ja det er en finanskonto

Regnskabet passer fint i C5, men i tabellen bagved ligger der en masse posteringer uden bilagsnummer. De fleste af disse posteringer er lige tal, som f.eks 1000
Avatar billede cost Nybegynder
13. december 2007 - 08:52 #3
Der er lige en rettelse til ovenstående... de har bilagsnummer 0 og det er cirka halvdelen af posteringerne på de enkelte konti
Avatar billede jasman Nybegynder
13. december 2007 - 08:59 #4
Det lyder mystisk.
Jeg har en enkelt gang oplevet en c5, hvor nogen havde rodet rundt med data, sandsynligvis i.f.m. igangsætning. I den c5 dukkede disse posteringer pludselig op når man lavede en årsafslutning, således at årets resultat blev helt hen i skoven.

Ved du om det kan være tilfældet, at man måske har brugt bilagsnummer 0 til en form for igangsætning af systemet (bogføring af åbningsbalance) ?
Avatar billede cost Nybegynder
13. december 2007 - 09:06 #5
Burde det ikke være, systemet indeholde posteringer helt tilbage fra 2003, så det burde ikke være fra igangsætning idet vi kun medtager posteringer fra 2007.

Det som er kernen er at C5 viser det rigtige resultat idet det ikke medtager disse "sjove" posteringer, vi mangler bare et rigtigt godt argument for ikke at rykke dem ud af SQL databasen
Avatar billede jenic Nybegynder
16. april 2008 - 19:44 #6
Kunne det tænkes at det er budgetposteringer?