Avatar billede the_shape Nybegynder
12. december 2007 - 09:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fejl i tabelhenvisninger - LaTeX

Hej..

Jeg har en del problemer med mine tabelhenvisninger i mit latex dokument.. Problemet er at når jeg henviser til tabellen skriver den afsnitetsnummer istedet for tabel nummeret.
Hvis jeg skriver: Se tabel \ref{tab:PID}. Skriver den tabel 7.2(afsnittet) fremfor tabel 1.

Nogle der har en løsning på dette problem..

Koden:
Tabel:
\begin{table}[h]
\begin{small}
    \label{tab:PID}
    \centering
        \begin{tabular}{ c r r r }
              \\\hline
Controller & K$_{p}$ & T$_{i}$ & T$_{d}$ \\\hline
P & 1/a & & \\
PI & 0,9/a & 3L & \\
PID & 1,2/a & 2L & L/2 \\\hline
    \end{tabular}

I koden:
Kendes værdierne for a og L, kan K$ _{P} $, T$ _{i} $ og T$ _{d} $ beregnes ud fra nedenstående tabel \ref{tab:PID}.
Avatar billede the_shape Nybegynder
12. december 2007 - 09:12 #1
Glemte måske at sige at under tabellen står der fint Tabel 1.

Glemte også resten af tabelkoden:
\caption{Bestemmelse af reguleringskonstanter ved Ziegler-Nichols åbensløjfe-
metode til henholdsvis P-, PI- og PID-regulatorer ~\cite{Matos}}
\end{small}
\end{table}
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2007 - 10:05 #2
Det er den almindelige standard newbiee fejl som også står kraftigt nævnt i min LaTeX bog.

Lablen SKAL placeres EFTER \caption, det er \caption som giver nummeret og derfor giver \label noget at binde til, så derfor SKAL \label placeres EFTER \caption