Avatar billede hresben Nybegynder
08. december 2007 - 18:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Usynligt tegn / display: none

Endnu et rookie-spørgsmål.

Jeg har lavet en menubar med nogle knapper, som er lavet som links med baggrundsbilleder i CSS.
Problemet er at den vil have noget tekst for linket i html-koden.
TIdligere har jeg skjult teksten ved at angive text-indent: -999 i stylesheetet, men i firefox gav det nogle grimme linier som indrammer teksten helt uden for skærmbilledet i venstre side.
Derfor ændrede jeg bare teksten for de pågældende links til at være et punktum, så man knap nok kan ane det, men jeg synes ikke det er en holdbar løsning.

Kan man lave et usynligt tegn, som ikke vises på siden, eller endnu bedre fjerne synligheden af teksten via sit style sheet?
Avatar billede keysersoze Guru
08. december 2007 - 18:07 #1
hvis jeg forstår dig korrekt - hvorfor ikke indsætte enten en onclick på dine knapper, indsætte et gennemsigtigt billede med link eller lave et imagemap på et billede?
Avatar billede roenving Novice
09. december 2007 - 05:11 #2
-- eller teksten   ?-)
Avatar billede w13 Novice
09. december 2007 - 12:30 #3
Eneste løsning, hvis mellemrummet ikke skal kunne ses ved markering, er vist:
document.getElementById("linkets-id").appendChild(document.createTextNode(" "));

Det er selvfølgelig en halvdum løsning, som du kun bør bruge, hvis det er meget vigtigt for dig, at det ikke skal vises som mellemrum. =)
Avatar billede hresben Nybegynder
09. december 2007 - 16:43 #4
Jeg har valgt at bruge keysersozes løsning med et gennemsigtigt billede.
På den måde undgår jeg text-indent fejlen i firefox, samt opnår den ønskede effekt.

Tak for svarene.
Hvis du giver mig et svar, giver jeg dig pointene.

Jeg bliver mere og mere glad for det her sted :-)
Avatar billede keysersoze Guru
09. december 2007 - 19:04 #5
svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
09. december 2007 - 19:05 #6
... hov