Avatar billede moroax Nybegynder
12. juni 2001 - 17:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

<!--#include file=\"filnavn.asp\"--> - FRA en anden server ???...

Er det ikke muligt på en eller anden måde at include en asp fil som ligger på en anden server ???...

kan/skal den evt. preloades først
har prøvet med :
<!--#include file=\"http://www.server.dk/mappe/fil.asp\"-->

<!--#include file=\"www.server.dk/mappe/fil.asp\"-->

<!--#include virsual=\"http://www.server.dk/mappe/fil.asp\"-->

Men ak nej........

WHAT 2 DO ???...

- MoRoax
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
12. juni 2001 - 17:29 #1
Du kan godt hente dokumenter fra en anden server, her er et par eksempler:

http://www.html.dk/scripts/asp/00008/

Mvh
Jonas
Avatar billede moroax Nybegynder
12. juni 2001 - 17:46 #2
Hmmm...
Nu får jeg bare denne her:

Serverobjekt fejl \'ASP 0177 : 800401f3\'

Server.CreateObject blev ikke udført

/xtest/rediger/RetMenu.asp, linje 2

800401f3

Damm...
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
12. juni 2001 - 17:47 #3
Server Side Includes kan ikke benyttes til at inkludere filer fra eksterne sider, da den benytter filsystemet og ikke HTTP protokollent til at hente siden..

Alt efter hvilke komponenter du har installeret kan du mere eller mindre nemt ved at lave en forespørgsel til port 80..

Det nemmeste er hvis ud har en komponenet som f.eks. ASPHTTP fra serverobjects, den benyttes ganske simpelt sådan her:

<%
Set ObjHTTP = Server.CreateObject(\"AspHTTP.Conn\")
ObjHTTP.Url = \"http://msdn.microsoft.com/Default.asp\"
Response.Write HTTPObj.GetURL
%>

Dette vil udskrive forsiden fra msdn på dit websted.

En anden lidt mere kompliceret model er vha. en socket komponent, her w3sockets(har strikket en function sammen til dig):

Function GetHttp(strHost, strUrl)
  Dim objSocket, Pos1, Pos2
  set objSocket = server.CreateObject(\"Socket.TCP\")
  objSocket.Host = strHost

  objSocket.TimeOut = 8000
  objSocket.Open

  objSocket.SendLine(\"GET /\" & strUrl & \"  HTTP/1.0\" & Chr(13) & Chr(10) & \"Host: \" & strHost & Chr(13) & Chr(10))

  objSocket.WaitForDisconnect()
    strTemp = objSocket.Buffer

    Pos1 = InStr(strTemp, vbCrLf & vbCrLf)
    Pos2 = InStr(strTemp, vbLf & vbLf)
    If ((Pos1<Pos2) Or (Pos2 = 0)) And Not (Pos1 = 0) Then
      GetHttp = Mid(strTemp, Pos1 + 4)
    ElseIf ((Pos2<Pos1) Or (Pos1 = 0)) And Not (Pos2 = 0) Then
      GetHttp = Mid(strTemp, Pos2 + 2)
    End If

  objSocket.Close()
  Set objSocket = Nothing
End Function
Response.Write GetHttp(\"msdn.microsoft.com:80\" , \"Default.asp\")

%>

Håber det virker
--
Jakob Andersen
Avatar billede moroax Nybegynder
12. juni 2001 - 18:00 #4
Sikert mindre begavet spørgsmål,

Jeg har hentet asphttp.dll filen,
Æhhhh...
Hvordan får jeg den til at virke,
(jeg sidder med en lille pis linie og kører normalt ikke \"ud af huset\" - altså som webserver,
jeg arbejder bare på maskinen og uploader så når skidtet virker)

>> og Jacob,
jeg så helst at asphttp koom til at virke, for der vil være en del filer som skal hentes fra anden server,
fordi jeg arbejder på en løsning som en anden skal sælge, og kunderne skal ligge på hans server,
så derfor vil jeg have nogle standartfiler på min server (webhotel ude) så han ikke pludselig kommer og siger \"tak skal du have, jeg skal ikke bruge dig mere nu\" og så er der ½ års arbejde smidt ud af vinduet - hvis du forstår
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
12. juni 2001 - 18:09 #5
Ja, du skal registrere asphttp.dll på webserveren (Hvilket jeg tvivler på du har adgang til hvis det er en hosted løsning)

Dette gøres ved i din command prompt at skrive:

regsrv32 drev:\\sti\\til\\asphttp.dll

--
Jakob Andersen
Avatar billede moroax Nybegynder
13. juni 2001 - 00:21 #6
Hmmm...
Jeg kører IKKE winNT/2000,
er kommandoen en anden i winME ???...
Avatar billede moroax Nybegynder
13. juni 2001 - 00:25 #7
>> MoonDuck >>

Desværre virkede dit script ikke,
Fejlen ser sådan ud:

Server object error \'ASP 0177 : 800401f3\'

Server.CreateObject Failed

/rediger/RetMenu.asp, line 4

Invalid class string

Damm.....
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
13. juni 2001 - 00:29 #8
Ok lad os lige få et par ting på det rene..

1)Hvor kører du din applikation, på webhotel eller på din egen maskine?

2) Du kan ikke selv installere komponenter som asphttp på dit webhotel
Avatar billede moroax Nybegynder
13. juni 2001 - 00:39 #9
Øhm...
problemet med reg af dll filen var at den ikke ville tage mod den kommando som du skrev
(regsvr32 Drevet:/sti osv...)
men den skulle bare ligges ind i system mappen, og så have denne her:
(regsvr32 asphttp.dll)
Så nu virker den del...

Næste problem nu er så at,
de variabler som ligger i filen på den anden server ikke læses ind som en del af den aspfil hvor den bliver hentet...
Såååå...
Tilbage til tænkeboxen....

(som sagt er der en større del af koderne som skal \"Gemmes\" for ham der skal bruge det - så han ikke bare napper det hele, og det skulle heller ikke være sådan at en anden programmør i løbet af et par dage kan få det hele op og køre igen hvis JEG har sagt stop ;-)  )
Avatar billede moroax Nybegynder
13. juni 2001 - 00:42 #10
>> Jonas html.dk >>
Hvorfor har du lavet dit svar som kommentar ???...
nu kan jeg ikke give dig point,
Avatar billede moroax Nybegynder
13. juni 2001 - 00:44 #11
Æhhh...

Hvad skete der ???...
jeg gav nogle af pointene til moonduck, og nu er resten væk - Hvor blev de af ???...

Damm it....