Avatar billede wormu Nybegynder
04. december 2007 - 11:53 Der er 1 løsning

Udskrivning af labels

Hej
Jeg er ret ny i Visual Basic .Net (har lige fået Visual Studio 2005). Mit problem er, at jeg skal lave et program der kan generere og printe labels.

Jeg har lavet en kode der beregner indholdet og generer en label og sender den til print, hvorefter koden beregner/generere indholdet af den næste label og sender den til print. Dette bevirker dog, at jeg x antal gange får beskeden "Udskriver side 1" (hvilket er ret irriterende eftersom der måske skal printes 80 labels) samt at der går et øjeblik fra mellem hver label printes på printeren.

Kan man undgå den besked eller hvordan kommer jeg udenom problemet ?

Jeg overvejede at åbne word, og generere labels'ene i word og derefter printe dokumentet ud, men ved ikke lige hvordan jeg åbner Word fra mit program.

Min kode ser sådan ud:
Private Sub BtnOK_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles BtnOK.Click
        Dim PrintDoc As New PrintDocument
    ‘opsamler data

        AddHandler PrintDoc.PrintPage, AddressOf Me.PrintLabel
        PrintDoc.Print()
    ’beregner indholdet af næste label
    End Sub

    Private Sub PrintLabel(ByVal sender As Object, ByVal ev As PrintPageEventArgs)
        Dim n As Int32

        n = 10
        'use DrawString to create text in the Graphics object

        ev.Graphics.DrawString("Tekst ", New Font("Arial", 12, FontStyle.Regular), Brushes.Black, 11, n)
        ev.Graphics.DrawString(“xxxx”, New Font("Arial", 12, FontStyle.Regular), Brushes.Black, 120, n)
        n = +25
        ev.Graphics.DrawString("Tekst 2", New Font("Arial", Str, FontStyle.Regular), Brushes.Black, 8, n)
        ev.Graphics.DrawString(“yyyy”, New Font("Arial", Str, FontStyle.Regular), Brushes.Black, 120, n)
        n += 15
        ev.Graphics.DrawLine(Pens.Black, 10, n + 20, 240, n + 20)

        ev.HasMorePages = False

    End Sub

Er jeg helt galt afmarcheret ?
Avatar billede wormu Nybegynder
18. december 2007 - 09:43 #1
Har løst opgaven på anden måde