Avatar billede brianh Nybegynder
12. juni 2001 - 14:31 Der er 19 kommentarer

Harddisk recovery!?

Min 8.4 GB harddisk er stået fuldstændigt af... Den er HELT død! Ingen strøm på den eller noget... (lader det til).
Findes der folk, der kan genskabe adgangen til en død harddisk?
Den indeholder nemlig vitale data, så det er et kæmpe tab for mig... ;-(
Avatar billede jimse Nybegynder
12. juni 2001 - 14:34 #1
Prøv at tjekke kabeltilslutningerne i begge ender.

Virker resten af maskine??
Avatar billede kf Nybegynder
12. juni 2001 - 14:36 #2
Backup. Siger jeg bare...
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 14:39 #3
Prøv i en anden pc.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 14:40 #4
Hvor langt kommer ved start?
Får du et beep+
Avatar billede brianh Nybegynder
12. juni 2001 - 14:40 #5
Jeg har en anden harddisk som primær drev nu, så maskinen kører fint.
Jeg havde netop brugt denne harddisk til backup, når jeg skulle formatere og geninstallere alt svineriet... hvoraf det meste svineri lå på denne disk...
kablerne virker fint på alle andre diske...
Avatar billede brianh Nybegynder
12. juni 2001 - 14:41 #6
har endda prøvet i 2 andre PC\'er
samme resultat
den er DØD...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juni 2001 - 14:47 #7
Efter en brand har jeg benyttet http://www.harddisk-recovery.com/index.html - Et hollandst firma, der er blandt de mest effektive til at hive data ud af nødstedte diske.

Der findes alternativer, men ingen billigere. Heller ikke i Danmark.

Under alle omstændigheder skal du være opmærksom på, at sådan en recovery er MEGET dyr.

NanoQ
Avatar billede iss Novice
12. juni 2001 - 14:51 #8
Hvis den ikke findes af maskinens BIOS er det nok kontroller kortet der er gået, se om ikke du kan finde en disk magen til og flyt kontroller kortet over. Det har jeg gjort 2 gange før... (Køb aldrig Maxtor:))), Og det kan man heldigvis ikke mere:)))
Avatar billede iss Novice
12. juni 2001 - 14:54 #9
brianh -> Grund?
Avatar billede kooper Nybegynder
12. juni 2001 - 14:56 #10
Sidder der skidt \"stikhullet\" på harddisken, det KAN gi\' falsk overgang, og i værste fald brænde disken af...
Er det nogle af benene der er bøjet i stikket???
Avatar billede brianh Nybegynder
12. juni 2001 - 15:09 #11
iss >> jeg har en disk fuldstændig magen til, som virker fint, ligesom alle øvrige diske gør...
Avatar billede brianh Nybegynder
12. juni 2001 - 15:11 #12
kooper >> ingen af benene er bøjede, og der er in skidt...

disken er musestille, når den er sat til... (og det plejede den ikke at være ;-))
Avatar billede iss Novice
12. juni 2001 - 15:14 #13
brianh -> Læs lige igen hvad jeg har skrevet!
Avatar billede brianh Nybegynder
12. juni 2001 - 15:16 #14
iss >> så forklar dig lige nærmere igen!
Avatar billede iss Novice
12. juni 2001 - 15:20 #15
Kan jeg skrive det nærmere???
Jeg kan måske prøve:
1) Afmontere printet der sider i bunden af den defekte disk.
2) Find en disk magen til.
3) Afmontere printet fra disken der virker (huske først at backup al data)
4) Montere den på den defekte disk.
5) Sæt i maskinen igen og prøv om den virker, 9 ud af 10 fejl på diske er controlleren.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juni 2001 - 15:57 #16
mnjaahh... kommer vist an på hvilke statistikker du kigger på. Personligt har jeg da set flere mekaniske fejl. Ofte ser man også defekte læse/skrivehoveder... ;)
Avatar billede iss Novice
12. juni 2001 - 16:01 #17
nanoq -> Nu snakker vi 100% døde diske her...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juni 2001 - 16:04 #18
jeps... og dem har jeg såmen set mange af med tiden :)
Avatar billede brianh Nybegynder
12. juni 2001 - 16:08 #19
iss >> jeg tog lidt fejl, da jeg sagde min anden disk var magen til.. det er den desværre ikke helt, men jeg vil prøve at finde en, samt en torx-skruetrækker, og forsøge mig...