Avatar billede zipsniper Nybegynder
02. december 2007 - 17:17 Der er 9 kommentarer

Windows 95

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er muligt at spille gamle spil i windows xp. Spillet er red alert 1 og det siger ved installationen at det kun er muligt at spille det i windows 95.

Kan man gå bagom windows xp eller findes der en løsning.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. december 2007 - 17:40 #1
Der er flere metoder, så mon ikke vi kan finde en der dur :)

Har du installeret spillet?
Avatar billede zipsniper Nybegynder
02. december 2007 - 17:57 #2
den kan ikke installerer af samme grund
Avatar billede halifax Nybegynder
02. december 2007 - 18:06 #3
Prøv at højreklik på installationsfilen og vælg Egenskaber. På fanebladet der dukker op klikkes på Kompatibilitet, og prøv her at vælge Windows 95.

Måske du heldig, det virker.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. december 2007 - 18:07 #4
Den burde ligge i SETUP95/install.exe
Avatar billede halifax Nybegynder
02. december 2007 - 18:08 #5
Hvis det lykkes at få det installeret, kan det tænkes at der skal b ruges samme fremgangsmåde for start at spillet - højreklik spillets .exe-fil -> Egenskaber -> Kompatibilitet.
Avatar billede zipsniper Nybegynder
02. december 2007 - 18:15 #6
det virkede tak for det. hvordan skal du få point.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. december 2007 - 18:19 #7
Hvem af os henvender du dig til? Anyway, jeg lægger et svar og hvis det er forkert, skal du bare afvise mig.  ;-)
Avatar billede zipsniper Nybegynder
02. december 2007 - 19:54 #8
tak for hjælpen
Avatar billede halifax Nybegynder
03. december 2007 - 14:59 #9
Selv tak.

Hvis du vil give pointne til mig, skal du markere mit navn og klikke på Akceptér. Dermed tildeles point og spørgsmålet lukkes.