Avatar billede kennedk Nybegynder
28. november 2007 - 19:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tilføje felt i resource fil

hej eksperter.
Er det muligt at skrive et ekstra felt i en resource fil med code?
Avatar billede neoman Novice
28. november 2007 - 20:08 #1
Ja det er det, men du får det ikke at se før du genstarter - se ResourceWriter class på msdn.
Avatar billede kennedk Nybegynder
28. november 2007 - 20:09 #2
Genstarter hvordan, hvad mener du? :)
Avatar billede kennedk Nybegynder
28. november 2007 - 20:24 #3
Nu har jeg prøvet at bruge denne kode:
IResourceWriter writer = new ResourceWriter(Server.MapPath("~/App_GlobalResources/Resource.resx"));
// Adds resources to the resource writer.
writer.AddResource("String 1", "First String");
writer.AddResource("String 2", "Second String");
writer.AddResource("String 3", "Third String");
// Writes the resources to the file or stream, and closes it.
writer.Close();

Det virker ikke, den laver hele min fil om til noget ulæseligt:
ÎÊï¾  ‘  lSystem.Resources.ResourceReader, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089#System.Resources.RuntimeResourceSet        PADPADPAÄÒBÄÒCÄÒ      *    S t r i n g  1    S t r i n g  2   S t r i n g  3    First String
Second String Third String
Avatar billede neoman Novice
28. november 2007 - 20:30 #4
Du kan ikke med det samme se ændringer i en resource file - den bliver loaded, tror nok når applikationen starter op, og så kan du ikke se ændringer i den før du dræber applikationen og starter op igen.
Avatar billede kennedk Nybegynder
28. november 2007 - 20:45 #5
Hvad skal der gøres?
Avatar billede neoman Novice
28. november 2007 - 20:52 #6
Tænkes! Hvad er det du vil opnå med dette her ?
Avatar billede kennedk Nybegynder
28. november 2007 - 20:54 #7
Det er fordi jeg laver noget fra min databae, og den henter ned hvilke fejl i resourcen der skal udskrives.
og det skal ende med at der kan installeres moduler på min hjemmeside, og så skal der tilføjes et felt i min resource.
Avatar billede neoman Novice
28. november 2007 - 20:58 #8
Hvis du er ligeglad med at ændringen først bliver vist næste gang så burde det kunne lade sig gøre. Jeg kan ikke hjælpe dig med evt at rode med kode lige nu, men prøv at google på dit problem - i 90% af tilfældene er der altid nogen som har siddet i den samme sump før dig.
Avatar billede kennedk Nybegynder
28. november 2007 - 20:59 #9
jamen kan man så ikke genstarte serveren fra koden af ? så når modulet er installeret så genstarter serveren lige?
Avatar billede neoman Novice
28. november 2007 - 21:01 #10
hvem snakker om genstart af server ? Det er applikationen som skal genloades - om den kan dræbe sig selv og starte på ny automatisk ved jeg faktisk ikke - vent på en "second opinion"
Avatar billede kennedk Nybegynder
28. november 2007 - 21:04 #11
Hvis det er muligt at genloade applikationen , så har jeg stadig et problem , jeg har ikke fået skrevet til min resource fil endnu.
Avatar billede kennedk Nybegynder
29. november 2007 - 17:23 #12
Lukker, for at oprette mere specifikt spørgsmål da jeg er blevet klogere.
Avatar billede kennedk Nybegynder
29. november 2007 - 17:27 #13
Ups