Avatar billede srofhest Nybegynder
27. november 2007 - 12:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flere Quarries i en?

Hey eksperter, jeg har en hjemmeside hvor jeg har en side der skal sætte data i tre forskellige tables på en gang. Hvis dataen bliver indsat i et table men MySQL'en så failer, og resten ikke kommer i deres tabeller så vil det give nogle seriøse problemer.

Nogen der har en løsning?

På forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. november 2007 - 12:13 #1
Svaret er "transactions". Læs evt dette kapitel: http://dev.mysql.com/tech-resources/articles/mysql-db-design-ch5.pdf
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2007 - 12:44 #2
tag og søg efter "transaction" på google :)
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2007 - 12:45 #3
flot gentagelse benni .oO
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2007 - 02:01 #4
Husk at transaktioner i MySQL kræver InnoDB tabeller - MyISAM tabeller duer ikke.

Der er 3 måder at lave transaktioner på i .NET:

1) SQL sætninger
2) con.BeginTransaction + tx.Commit
3) TransactionScope

Jeg vil anbefale #2 !
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2007 - 02:02 #5
eksempel snippet:

            MySqlTransaction tx = con.BeginTransaction(IsolationLevel.Serializable);
            MySqlCommand cmd1 = new MySqlCommand("INSERT INTO T1 VALUES(7,'X')", con);
            cmd1.Transaction = tx;
            cmd1.ExecuteNonQuery();
            MySqlCommand cmd2 = new MySqlCommand("INSERT INTO T1 VALUES(8,'Y')", con);
            cmd2.Transaction = tx;
            cmd2.ExecuteNonQuery();
            tx.Commit();
Avatar billede srofhest Nybegynder
28. november 2007 - 15:29 #6
Tak for svarene(smid svar for point.) det ser meget fornuftigt ud.

Er facineret over at du altid har et svar på alting om alle sprog arne_v.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2007 - 15:44 #7
:-)