Avatar billede cmols Nybegynder
24. november 2007 - 16:15 Der er 6 kommentarer

MySQL og Unoeuro - connection-streng

Jeg bruger WebwizForum på min side og ønske at opgradere fra Access til MySQL men jeg kan ikke finde ud af sætte min connectionstreng rigtigt op. Jeg har haft fat i Unoeuro men de trækker sagen lidt i langdrag...

Her er de oplysninger jeg bruger:
strSQLServerName = "mysql2.unoeuro.com"
strSQLDBUserName = "brugernavn"
strSQLDBPassword = "password"
strSQLDBName = "database navn"

strCon = "Driver={MySQL};Option=3;" & strCon

Jeg har fået at vide fra Unoeuro, at jeg IKKE skal specificere driver version - blot at der skal stå 'MySQL'

Jeg får denne fejl:
Detailed Error Message:
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

Er der nogen der kender noget til at connecte til en MySQL database på et unoeuro webhotel..?
Jeg er ved at være rimelig træt af at noget så simpelt ikke virker... Grr
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. november 2007 - 20:59 #1
Det er også som udgangspunkt korrekt. Dette virker host unoeuro:

set adoConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
constr="Driver={MySQL};Option=3;server=mysqlWW.unoeuro.com;database=ZZZZZZZZZ;uid=YYYYYYYYY;pwd=XXXXXXXXXX"
adoConn.Open constr
set rs = adoConn.Execute("SELECT * FROM kunder")
for each field in rs.Fields
  Response.Write field.Value & "<br>"
next
Avatar billede cmols Nybegynder
25. november 2007 - 17:38 #2
Ja, men det virker jo ikke...
Avatar billede sth Novice
27. november 2007 - 21:19 #3
Denne virker for mig hos

SQLserveradr="XXXXXX.unoeuro.com"
SQLdatabase="min_database"
SQLlogin="mit_login"
SQLpassword="mit_password"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase &";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword
Avatar billede sth Novice
27. november 2007 - 21:21 #4
ja ok deter så selvf også bare rigtig tæt på det forslag erikjacobsen

men ok prøv lige at se på det du fik fra
Avatar billede sth Novice
27. november 2007 - 21:23 #5
beklager emn jeg har lidt bøvl med min mus og tastetur.... jeg prøver lige igen

men ok prøv lige at se på det du fik fra  unoeuro, for der står de oplysninger du skal bruge
Avatar billede cmols Nybegynder
28. november 2007 - 09:31 #6
Jeg har selv fundet ud af det... Den configurationsfil hvori jeg havde fjernet driverversion (som jeg skulle) blev IKKE brugt af den side som jeg ville køre. Den lavde sin egen connection - derfor fejlede siden selv jeg synes jeg havde rettet det rigtige sted..