Avatar billede kak Nybegynder
22. november 2007 - 09:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan man update et recordset i .net?

I "almindelig" asp, har jeg ofte lavet et recordset, når jeg skulle opdatere en database, og så blot lavet rs.update. Så vidt jeg kunne måle (og læse mig til), gjorde det også afviklingen af koden hurtigere, end at bruge "update tblMintabel set ....".

Men jeg kan ikke umiddelbart finde noget tilsvarende i asp.net?! Er det fordi det ikke længere er den bedste måde, eller kan det slet ikke lade sig gøre?

Jeg skal køre noget kode, der opdaterer temmelig mange records i en database, så hvis jeg kan optimere hastigheden ved at bruge noget andet end nedenstående eksemple, ville det være optimalt.

------------------------------
Dim myConn As Data.SqlClient.SqlConnection
Dim myCmd As Data.SqlClient.SqlCommand

myConn = New Data.SqlClient.SqlConnection(ConfigurationManager.AppSettings("myConnectionString"))

myCmd = New Data.SqlClient.SqlCommand("update tblMytabel set.....", myConn)

myConn.Open()
myCmd.ExecuteNonQuery()
myConn.Close()
------------------------------

Nogle gode idéer?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 10:08 #1
Hej,
i asp.net har du dataset ..

Jeg har fundet et lille eksempel, der må være tilsvarende til det du har været vant til.

http://samples.gotdotnet.com/quickstart/howto/doc/adoplus/UpdateDataFromDB.aspx
Avatar billede kak Nybegynder
22. november 2007 - 10:31 #2
Super! Tak for det. Opretter du et svar, så du kan få point!?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 10:31 #3
ok :)