Avatar billede zeroxdk Nybegynder
21. november 2007 - 17:47 Der er 4 kommentarer

Multiple billede upload

Hvordan laver jeg en php form der uploader mere end et billede, hvor brugere selv kan tilføje flere felter til.

Altså f.eks bliver der kun vist en fra start så kan man klikke for at få op til 4 billeder frem (eksempel) ?
Avatar billede zeroxdk Nybegynder
21. november 2007 - 18:09 #1
phpkoden:
if(isset($_GET['billede'])){
$img = $_GET['billede'];
if(!file_exists("$img")){

if(isset($_POST['upload'])) {
$uploaddir = "$uploaddir";
$filename = $_FILES['file']['name'];
$filename = strtolower($filename);
$filesize = $_FILES['file']['size'];
$filetmpname = $_FILES['file']['tmp_name'];
$allowed_types = array("jpg" , "gif" , "png" , "jpeg" ,"PNG" ,"GIF" ,"JPG" , "JPEG");
$filetype = substr($filename, -3, 3);

Formen:
<form enctype="multipart/form-data" action="index.php" method="post" onsubmit="return submitForm(this.submitbutton)">
<table border="0">
    <tbody><tr>
      <td colspan="2">
        <p align="left" class="style17" style="font-size:150%;"><b>Select image: </b><input name="file" size="30" type="file" /></p>
        </span></td>
    </tr>
    <tr>
        </tr>
    </tbody></table>
<tr><td colspan="2" align="center"><input name="upload" type="submit" class="style14" value="Upload"></td>
</form>

Det er denne jeg ønsker at blive i stand til at uploade mere end et billede
Avatar billede 17196 Nybegynder
21. november 2007 - 18:41 #2
Du kan også se på jupload, det er en java multi-file-uploader, som er rigtig nem at sætte op.
Avatar billede zeroxdk Nybegynder
21. november 2007 - 19:24 #3
17196 tak men nej tak...
Avatar billede 17196 Nybegynder
22. november 2007 - 01:34 #4
foreach($_FILES as $tagname=>$objekt){

Sådan henter du værdier:
$filetmpname = $objekt['tmp_name'];