Avatar billede borupborup Nybegynder
21. november 2007 - 09:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

springe til næste tekstbox

Jeg har en form med 2 tekstboxe.
Det må max være 3 tegn.

Jeg vil går have at den selv springer til næste fejl hvis man taster "." [punktum]

Kan det lade sig gøre???
Avatar billede roenving Novice
21. november 2007 - 13:44 #1
F.eks.

<form id="minForm" name="minForm">
<input id="minInput" name="minInput" maxlength="3" type="text" value="Max 3 tegn" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" onkeyup="if(this.value.match(/\./)){this.value=this.value.replace(/^(.*?)\./,'$1');this.form.minInput2.focus();}else if(this.value.length==this.maxlength){this.form.minInput2.focus();}">
<br><input id="minInput2" name="minInput2" maxlength="3" autocomplete='off' type="text" value="Max 3 tegn" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;">
</form>

-- jeg lod start-tekst-fjernelses-funktionen blive, den kan du selvfølgelig fjerne, så bliver det også lidt mere overskueligt !-)
Avatar billede borupborup Nybegynder
22. november 2007 - 08:32 #2
virker næsten, dog kan den ikke hoppe hvis man har skrev 3 tegn og så .
Avatar billede roenving Novice
24. november 2007 - 15:35 #3
Hrm, jeg forudsatte, at man kunne fange maxlength som property, så prøv i stedet:

<form id="minForm" name="minForm">
<input id="minInput" name="minInput" maxlength="3" type="text" value="Max 3 tegn" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" onkeyup="if(this.value.match(/\./)){this.value=this.value.replace(/^(.*?)\./,'$1');this.form.minInput2.focus();}else if(this.value.length==3){this.form.minInput2.focus();}">
<br><input id="minInput2" name="minInput2" maxlength="3" autocomplete='off' type="text" value="Max 3 tegn" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;">
</form>
Avatar billede borupborup Nybegynder
26. november 2007 - 09:05 #4
tusind tak
Avatar billede roenving Novice
26. november 2007 - 16:40 #5
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
27. november 2007 - 17:15 #6
-- og tak for point ;~}