Avatar billede zentral Nybegynder
20. november 2007 - 12:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access til SQL

Hejsa

jeg har en access 2007 database fil som jeg gerne vil have ud på mit webhotel... de 2 tabeller ska flyttes ind i min eksisterende SQL database som ligger ude på nettet (ikke fil baseret)

nogle som kan hjælpe mig, fortrækker et program eller en nem konventerings løsning ?
Avatar billede wagner Nybegynder
20. november 2007 - 22:17 #1
Hvis du downloader SQL Server Express, så kan du forbinde dig til din database på nettet. I SQl Server Express er det nemt at importere data fra en Access database.

Wagner
Avatar billede zentral Nybegynder
21. november 2007 - 08:42 #2
jeg har sql server express 2005 installeret, vil du forklare lidt nærmere om hvordanmanligør...
Avatar billede wagner Nybegynder
21. november 2007 - 10:39 #3
Jeg var vist lidt for hurtig med denne løsning. Denne import funktion findes kun i en fuld sql server version.

I stedet kan du oprette en linked server (under server objects), og så række data ud af din access db via sql med openquery.

Dette gøres i programmet sql server management studio express, som du kan bruge til at arbejde med din database på sql server express.

Håber det hjælper. Det er lidt mere omstændigt, men det bør klart kunne lade sig gøre.

Wagner
Avatar billede zentral Nybegynder
21. november 2007 - 10:56 #4
kender godt server management studio.... men kan sku ik få det til og virke ?? noget du ku gøre hurtigt ? hvis du fik db og login info... du får selvfølgelig points
Avatar billede wagner Nybegynder
21. november 2007 - 14:11 #5
Beklager, jeg sidder på mit arbejdes driftsserver, og det går nok ikke, at jeg piller for meget rundt i den.

Hvor langt er du kommet? Har du fået lavet din linked server? Hvis ikke, så skal du oprettet med en jet 4.0 provider.

Hvis du har det så kan du bruge den på denne måde:
Opret de to tabeller manuelt på din sql server, og overfør data således:

Insert into tabel_på_sql_server
select *
from openquery(navn_på_linked_server_til_access, 'select * from tabel_i_access')

Afhængigt af dine data, skal du måske konvertere nogle af dine felter.

Håber dette kan hjælpe dig i gang, det er faktisk ikke så svært, når først man har fået hul på det.
Avatar billede hossein Nybegynder
21. november 2007 - 17:13 #6
hvis du har brug for import/export i express 2005 så skal du downloade "Microsoft SQL Server 2005 Express Edition Toolkit" her:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/express/bb410792.aspx
når installationen er færdigt så ligger wizarden her, derefter under managment kan du pege på den:
"C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\DTS\Binn\DTSWizard.exe"