Avatar billede mr_cash Nybegynder
19. november 2007 - 11:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vbscript ved inst og afinst af applikation

Hey oskar, beklager det med de point, men her får du dine velfortjent point :-)

Lige et tillægs spørgsmål, kan man i det script få en timestamp, som fortæller hvor applikationen er installeret eller afinstalleret ?

Altså, når installere en msi pakke, skal den så skrive det timestamp, eller når man afinstallere msi pakken, skal den så skrive timestamp ?
Avatar billede oskar Nybegynder
19. november 2007 - 17:20 #1
Hey, takker for pointene. Det med tidsstempling kigger jeg på senere, når jeg får tid.
Avatar billede oskar Nybegynder
19. november 2007 - 19:28 #2
Dim strComputer
strComputer="."
Set WshShell=WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Dim objWMIService, colItems
  Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
  Set colItems = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_OperatingSystem",,48)
  For Each objItem in colItems
    styresystem = objItem.Caption
    pcnavn = objItem.CSName
  Next
tidspunkt = Now()
txt = "Pc = " & pcnavn
txt = txt & vbcrlf & "OS =" & styresystem
txt = txt & vbcrlf & tidspunkt
Const ForAppending = 2
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objTextFile = objFSO.OpenTextFile ("c:\" & pcnavn & ".txt", ForAppending, True)
objTextFile.WriteLine(txt)
objTextFile.Close
WshShell.Popup strMessage,1,"Indstillingerne gemmes"