Avatar billede knock Nybegynder
18. november 2007 - 19:13 Der er 27 kommentarer

Opdater script

hej.
Jeg er igang med et projekt, hvor den hvert 10 minut skal opdatere en liste.
Jeg vil gerne have den er lydløs og blink fri!
Nogen der kan klare den?

Kører midlertidig med den der meta som kan opdatere men med lyd og klik.
Avatar billede knock Nybegynder
18. november 2007 - 19:28 #1
waiting for help :) :) :)
Avatar billede w13 Novice
18. november 2007 - 21:45 #2
Ville umiddelbart mene, at det var:
--------------------------------
<script type="text/javascript">
sRefresh=window.setTimeout("window.location.reload(true)",600000);
</script>
Avatar billede w13 Novice
18. november 2007 - 21:46 #3
Hvis den stadig klikker, skal true sættes til false i stedet.
Avatar billede knock Nybegynder
18. november 2007 - 22:16 #4
den blinker :/
Avatar billede w13 Novice
18. november 2007 - 22:21 #5
Og med false?
Avatar billede knock Nybegynder
18. november 2007 - 22:27 #6
samme.

I firefox kører det perfekt.
Men i IE blinker den ..
Avatar billede w13 Novice
18. november 2007 - 22:30 #7
Så lader det sørme til, det ikke kan lade sig gøre. Nu jeg tænker over det, var det kun kliklyden der forsvandt ved enten "true" eller "false".

Hvorfor vil du reloade en side uden blink hvert 10. minut?
Avatar billede knock Nybegynder
18. november 2007 - 22:32 #8
jamen man ser det f.eks. i chats... hvor den reloader uden klik og blink
her skal den bare reloade en liste hvert 10. minut uden man hører det eller ligger mærke til det.
Avatar billede w13 Novice
18. november 2007 - 22:35 #9
Ja, chats kan f.eks. gøre det med det, der hedder "Ajax". Men det er en meget kompliceret affære. Hvad er det for en liste? Og hvorfor må brugeren ikke se et blink, hvis de sidder og stirrer på din side i 10 minutter? :)
Avatar billede knock Nybegynder
18. november 2007 - 22:37 #10
hehe

det er en liste med nogle flag, som forsvinder og kommer.
random flag... også er der en lille chance for et flag f.eks. danmark som kommer
og når man ser den, kan man klikke på det også få noget osv.
derfor der er 10 minutters venten, men så man jo bare heldig når det kommer ;o)
Avatar billede knock Nybegynder
18. november 2007 - 22:39 #11
kan du fikse det i ajax?
Avatar billede w13 Novice
18. november 2007 - 22:41 #12
Ja, okay.. Hmm.. Indsætter du flaget tilfældigt med ASP/PHP? Eller JavaScript? Hvis du ku' klare det med JavaScript, ville du jo ikke behøve at reloade siden. Du ku' bare bruge:

window.setInterval("RandomFlag()",600000);

Ellers må du smide et link til din side/kode, så jeg kan se, hvordan det fungerer.

Der er ingen generel løsning på det, som bare lige kan smides ind på siden, og så funger det.
Avatar billede knock Nybegynder
18. november 2007 - 22:43 #13
Det er asp.

Der er 11 flag.

2 af dem har en minimal chance for at blive vist, mens de andre er standard visning.
så hver gang siden reloades kommer der nye flag.
og har taget højde for, hvis man selv opdaterer.

Men der er intet js i det. Kun asp, og nu mangler jeg bare noget som kan opdatere det.
Avatar billede w13 Novice
18. november 2007 - 22:55 #14
Under alle om stændigheder undgår du ikke JavaScript.

Optimalt burde du omskrive dit ASP, der vælger tilfældigt flag, til JavaScript.
Avatar billede knock Nybegynder
18. november 2007 - 22:58 #15
Noget du kan hjælpe med?
Jeg ikke den store Javascript tyr, såeh..
Avatar billede w13 Novice
18. november 2007 - 23:08 #16
Prøv at skrive den vigtige del af ASP'en.
Avatar billede w13 Novice
18. november 2007 - 23:08 #17
Eller smid et link. Helst begge dele. Eller i hvert fald bare et screenshot.
Avatar billede knock Nybegynder
19. november 2007 - 07:56 #18
jamen det meget enkelt.

du kan sige den vigtige del af koden er det som finder flaget.
og her er det bare en random tal som kommer op.

f.eks. fra 1-9,  også ligger jeg .gif bag ved.
10 og 11 er nogle der med lille sandsyndlighed kommer.
der ikke så meget kode alligevel.
smutter på abrejde, er hjemme ved 14 tiden.
Avatar billede w13 Novice
19. november 2007 - 14:43 #19
Nu ved jeg jo ikke helt, hvad det præcis skal gøre, men som udgangspunkt må det være noget i stil med:
------------------------------------------------
<script type="text/javascript">
function RandomFlag(){
  var i=Math.round(Math.random()*11)+1;
  switch(i){
    case 1:
      //kommando
      break;
    case 2:
      //kommando
      break;
    case 3:
      //kommando
      break;
    case 4:
      //kommando
      break;
    case 5:
      //kommando
      break;
    case 6:
      //kommando
      break;
    case 7:
      //kommando
      break;
    case 8:
      //kommando
      break;
    case 9:
      //kommando
      break;
    case 10:
      //kommando
      break;
    case 11:
      //kommando
      break;
  }
</script>
Avatar billede knock Nybegynder
19. november 2007 - 15:15 #20
jae...
men hvordan skal den så opdatere :)
Avatar billede knock Nybegynder
19. november 2007 - 15:19 #21
Jo men -

//kommando

hvordan får jeg den til at udsrkive f.eks. et billede? :D
Avatar billede knock Nybegynder
19. november 2007 - 15:32 #22
Jeg fik den.
Men!

Den starter med at vise intet (fint), efter eet par sekudner (test) så viser den et tal, men så fryser den helt...
Avatar billede knock Nybegynder
19. november 2007 - 15:34 #23
Det kun i firefox det sker, men i IE der reloader den slet ike efter det første tal
Avatar billede w13 Novice
19. november 2007 - 17:08 #24
...Fik du løst de første 3 spørgsmål? Jeg har stadig væk intet af din kode set. Så jeg ved det ikke. =) Det kan skyldes alt!

Smid koden til mig.
Avatar billede knock Nybegynder
22. november 2007 - 14:29 #25
undskyld forsinkelsen, arbejdet kalder hele tiden ;o)

jamen mit kode script er intet nu jo.
alt jeg har er den kode du skrev, så den opdaterer. alt der sker er den starter med intet, efter nogle sekunder kommer er noget frem, men så stoppet den med at oopdatere
Avatar billede w13 Novice
22. november 2007 - 15:19 #26
Ok, så kopier lige den kode, jeg har givet dig, herind, så jeg kan se, hvordan du bruger den.
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 10:54 #27
Lukketid?