Avatar billede snigeren Nybegynder
18. november 2007 - 13:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

søg og erstat f.eks. "tekop" i en tabel i DB´en til "kaffekop"?

Hvordan kan jeg rette f.eks. alle "tekop" i en tabel i DB´en til "kaffekop"?

Jeg har prøvet med update som følger men det virkede ikke =(

mysql_query("UPDATE shop_surface_dd SET surfacenavn='$surfacenavn' WHERE surfacenavn = '" . $_SESSION['surfacenavn'] . "'") or die(mysql_error());

der prøvede jeg så at gribe det gamle navn med en session men så er der ikke noget der virker,..
Avatar billede xfox Nybegynder
18. november 2007 - 13:40 #1
Prøv lige at kontrollere at du rent faktisk får noget ud af din $_SESSION['surfacenavn']
Avatar billede nielle Nybegynder
18. november 2007 - 13:41 #2
Metoden dur ikke til at rette ordet, hvis det indgår i en sætning...

Hvis det derimod er sådan at surfacenavn-feltet kun indeholder det ene ord 'tekop' så burde det virke. Hvis det alligevel ikke gør så er det første du bør gøre at kigge på hvordan SQL strengen egentlig ser ud - indeholder den det du toede?
Avatar billede snigeren Nybegynder
18. november 2007 - 13:51 #3
Ahh jeg fandt lige ud af det =)

Jeg lavede følgende script (fandt lige replace kommandoen):

mysql_query"UPDATE shop_surface_dd SET surfacenavn = replace(surfacenavn,'" . $_POST["oldsurfacenavn"] . "','$surfacenavn')") or die(mysql_error());

Så lavede jeg et hidden field til at gemme den gamle værdi og overskriver så den gamle med den nye...

tak for interessen men nu lukker jeg lige spørgsmålet =)