Avatar billede rasmus Nybegynder
11. juni 2001 - 18:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linje skift (ala vbcrlf)

Hejsa

jeg har saadan en streng her....
update kunden SET name3 = name1 + name2

Hvordan saetter jeg et linje skift ind imellem name1 og name2 ? Noget ligende vbcrlf (som jeg ville skrive det hvis der var i .asp)

App: SQL Server Query Analyzer

Thanks !

Mvh
Rasmus
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
11. juni 2001 - 18:44 #1
Dette skulle virke:

update kunden SET name3 = name1 + CHAR(13) + name2
Avatar billede rasmus Nybegynder
11. juni 2001 - 20:09 #2
Den virker, men ikke tilfredsstillende.

Fordi jeg vil gerne have en funktion som giver samme resultat som \"Ctrl+Enter\" i et felt (i SQL Server Enterprise Manager) - altsaa linje skift.

Mvh
Rasmus
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
12. juni 2001 - 09:58 #3
update kunden SET name3 = name1 + CHAR(13) + CHAR(10) + name2

Jeg kan ikke huske rækkefølgen på de to char men dette skulle være det samme som vbCrLf.
Avatar billede rasmus Nybegynder
12. juni 2001 - 23:59 #4
Det var perfekt - Nu kommer der nemlig ikke saadan et underligt tegn i de felter som indeholder et linjeskift.

Super mange tak !

Mvh
Rasmus