Avatar billede speedpete Nybegynder
16. november 2007 - 19:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Providers til MySQL

Er der nogen der kender en færdig provider til Memberhip, Roles, Profile osv til MySQL, a la http://www.codeproject.com/aspnet/MySQLsuite.asp ? (Problemet med denne implementation er, at der er fejl i. Jeg har ikke lige mod på at finde dem, endsige begynde at lave min egen implementation.)
Avatar billede mikkelk Nybegynder
16. november 2007 - 20:37 #1
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
16. november 2007 - 23:31 #2
hvilken fejl mener du der er i det fra codeproject?
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. november 2007 - 00:15 #3
Hvis du er villig til at betale for en rigtig god løsning:

http://www.componentsource.com/products/core-lab-my-data-access-components/index.html
Avatar billede speedpete Nybegynder
17. november 2007 - 09:31 #4
mikkelk:
Der står Support for ASP.Net 2.0 Membership and Role systems. Ved du, om der er support for profile?

thomas_yde:
Der er fejl i UpdateUser. Forfatteren svarede mig: "Thanks for your question. I just realized that I didn't include everything in the SQL command. "UPDATE `users` SET Email = ?, Comment = ?,IsApproved = ? WHERE Username = ? AND ApplicationName = ?" That's the command that's executed on UpdateUser. I will get working on it right away."
Derudover virker det som om at der også er fejl i profile (Jeg har en applikation som kører fint med MS SQL Server Express. Jeg prøvede så at skifte provider, og den fejlede).

sherlock:
Jeg kigger lige.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
17. november 2007 - 09:44 #5
Det ved jeg desværre ikke, da jeg aldrig selv har testet den.
Avatar billede speedpete Nybegynder
17. november 2007 - 10:03 #6
mikkelk:
Ok, jeg henter den ned og kigger på den.

sherlock:
Det ser ikke ud til, at det er det, jeg skal bruge? Jeg har brug for en "MySQL implementation of the ASP.NET 2.0 membership provider". Det kan jeg ikke lige finde i det link du angiver?
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. november 2007 - 15:34 #7
Det var et dårligt link.

http://crlab.com/mysqlnet/features.html

Citat:
ASP.NET-specific features
-ASP.NET data providers: Membership provider, Role provider, Session State provider, Profile provider
-MySqlDataSource web component
-MySqlCacheDependency component to control Cache item dependencies in ASP.NET applications
-Data provider and set of data access modules for DotNetNuke
Avatar billede speedpete Nybegynder
17. november 2007 - 16:59 #8
sherlock:
Den ser bedre ud. Det kommer så til at koste omkring en tusse, så...

mikkelk:
jeg ville lige prøve http://dev.mysql.com/downloads/connector/net/5.1.html, som ser gratis ud (men ikke færdigtestet?) Hvordan installerer man det? Skal man gøre det fra Visual Studio?
Avatar billede speedpete Nybegynder
17. november 2007 - 17:42 #9
mikkelk:
nu fik jeg så installeret (havde fat i den gale pakke). Der er IKKE profile i (men det er vist lige rundt om hjørnet ifølge MySQL community).

Jeg fandt i mellemtiden et andet bud (i to dele)(som jeg ikke har testet endnu):
http://www.codeproject.com/aspnet/MySQLMembershipProvider.asp?df=100&forumid=234396&fr=26
http://www.codeproject.com/cs/database/ASPNet_20.asp
Avatar billede speedpete Nybegynder
17. november 2007 - 17:46 #10
... hele problemet bunder i, at jeg har min applikation kørende på MySQL, og har indtil nu benyttet Microsofts standard SQL Server Express. Jeg vil gerne have det hele samlet (har også visse problemer med rettighederne til SQLServer-filen, når jeg uploader den til serveren).
Avatar billede mikkelk Nybegynder
18. november 2007 - 12:28 #11
Som sagt har jeg ikke testet MySQL's egen provider og har den heller ikke installeret, men har selv overvejet at bruge den i et nyt projekt, men venter nok til de får profile med.
Tror ikke jeg kan hjælpe med så meget mere, men fortsat held og lykke med at få det til at køre og jeg vil da meget gerne høre hvordan du får det til at virke.
/Mikkel
Avatar billede speedpete Nybegynder
18. november 2007 - 12:35 #12
ok, jeg har testet lidt på
http://www.codeproject.com/aspnet/MySQLMembershipProvider.asp?df=100&forumid=234396&fr=26, og min applikation kan da ihvertfald køre (har ikke testet i alle hjørnerne)
Men til gengæld er der en eller anden unhandled excpetion i GetPropertyValuesFromDatabasei http://www.codeproject.com/cs/database/ASPNet_20.asp

Måske man kan bruge provideren til Membership og Roles, og så finde en XML-ting eller ligende til Profiles indtil MySQL's egen provider får Profile med?
Avatar billede speedpete Nybegynder
19. november 2007 - 14:46 #13
ok, så fik jeg vist også http://www.codeproject.com/cs/database/ASPNet_20.asp til at køre... der var en fejl i SetPropertyValues(). Så det er nok mit bedste bud på Membership, Roles og Profile.
Men tak for hjælpen. Vil I dele pts'ene?
Avatar billede sherlock Nybegynder
21. november 2007 - 10:21 #14
Jeg undværer
Avatar billede speedpete Nybegynder
12. august 2008 - 08:25 #15
lukker