Avatar billede minimadsens Nybegynder
15. november 2007 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find user i databasen, selv om kun en del af navnet er angivet.

Hvordan laver jeg sådan at når man skriver et navn i et input felt jeg har lavet til at finde en bruger i min SQL database, at den finder brugeren, selvom man måske mangler at skrive et bogstav, eller bare vil se om der er en der hedder noget lign?

Har lavet input og alt det. Mangler bare hvad jeg skal skrive i min connection?
Avatar billede jens12 Nybegynder
15. november 2007 - 16:48 #1
$input = mysql_real_escape_string($_POST['ditinput']);
$sql = mysql_quer("SELECT * FROM dintabel WHERE dinrow LIKE '$input%'")or die('SQL ERROR : ' . mysql_error());
Noget du kunne bruge ?
Avatar billede jens12 Nybegynder
15. november 2007 - 16:50 #2
Rettelese :
$input = mysql_real_escape_string($_POST['ditinput']);
$sql = mysql_quer("SELECT * FROM dintabel WHERE dinrow LIKE '%$input%'")or die('SQL ERROR : ' . mysql_error());
Avatar billede mtrolle Nybegynder
15. november 2007 - 22:23 #3
Rettelese :
$sql = mysql_query("SELECT * FROM `dintabel` WHERE `dinrow` LIKE '%". mysql_real_escape_string($_POST['ditinput']) ."%'") or die('SQL ERROR : ' . mysql_error());

(læg mærke til tilføjelsen af y'et i mysql_query - det er den eneste nødvendige ændring :)
Avatar billede minimadsens Nybegynder
16. november 2007 - 15:59 #4
Nice jens12. :)

Skriv et svar, og så for du point. :)
Avatar billede jens12 Nybegynder
16. november 2007 - 19:59 #5
Et svar får du så :)