Avatar billede flemming39 Nybegynder
15. november 2007 - 11:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl 15247 ved oprettelse af bruger (user do not have permission.

Hej

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig.

Jeg får en (mgl permission) fejl ved create af ny database. Jeg skal have oprettet bruger under security/login/serverroles med sysadmin rettigheder. Men jeg får fejl 15247 når jeg forsøger at oprette ny bruger.
Det er som om jeg mangler en bruger der kan det hele, hvordan får jeg hul igennem? er der nogen af Jer der har oplevet noget tilsvarende? jeg har vista som operativ system.

mvh Flemming
Avatar billede bobber Nybegynder
15. november 2007 - 14:41 #1
Hej Flemming,

På Vista kører man med de her ekstra sikkerheds indstillinger så derfor skal du gå
gå ind og tilføje en ny Administrator og du skal gå ind i SQL server surface area configuration som du finder i menuen under sql server 2005 hvor du har mulighed for at tilføje ny sql administrator.

(Users with administrative privilege on Microsoft Windows Vista and later versions will no longer have administrative privíleges on this SQL server installation by default. To explicitly add yourself as a SQL Server administrator, click on below link:)

Add New Administrator.
Avatar billede flemming39 Nybegynder
15. november 2007 - 15:24 #2
Mange tak for hjælpen, nu kan jeg oprette databaser så det er en fryd :-)
smid et svar og få dine velfortjente point...
Avatar billede bobber Nybegynder
15. november 2007 - 15:33 #3
svar :-)