Avatar billede tunak Nybegynder
13. november 2007 - 17:49 Der er 7 kommentarer

næsten færdigt upload script

Jeg har fundet og lavet lidt på dette script

<?php
if ($_FILES['minfil']) //Har brugeren forsøgt at uploade noget?
{
//Bestem hvor filen skal smides hen og og hvad den skal hedde

$destination = "uploads/" . $_FILES['minfil']['name'];
$allowedFileTypes = array('jpg','gif','png');

//Forsøg at flyttede den uploadede fil har dens midlertidige destination til den nye
if (move_uploaded_file($_FILES['minfil']['tmp_name'], $destination))
{
echo "Filen " . $_FILES['minfil']['name'] . " er blevet uploadet";
}
else
{
echo "Der er sket en fejl, enten er filen for stor eller også er det ikke et billede!";
}
?>

<form action="upload.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" extencions="jpg" value="350000">
Vælg fil: <input name="minfil" type="file">
<input type="submit" value="Upload fil">
</form>

problemet er at man kan uploade alle mulige filer
jeg må have placeret
$allowedFileTypes = array('jpg','gif','png');
den linje forkert :S
Avatar billede nielle Nybegynder
13. november 2007 - 18:30 #1
Den er ikke placeret forkert, men du bruger den bare ikke til en dyt.

Du mangler med andre ord det stykke kode som tjekker om den uploadede fil har en af de lovlige extensions.
Avatar billede nielle Nybegynder
13. november 2007 - 18:33 #2
Prøv at tage et kig på denne her artikel som omhandler det samme:

http://www.eksperten.dk/artikler/1098
Avatar billede tunak Nybegynder
13. november 2007 - 18:55 #3
Hej nielle
tak for svaret
MEN kan vi ikke holde os til koden? har kigget på den anden kode, og prøvet den osv, men kan simpelthen ikke få den kode til at virke!

- tunak
Avatar billede tunak Nybegynder
13. november 2007 - 18:56 #4
nej nu må du lige holde ved, nu virker det^^ tak for det, MANGE tak hehe
Avatar billede nielle Nybegynder
13. november 2007 - 19:23 #5
Svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
19. november 2007 - 17:22 #6
Så mangler du bare at acceptere mit svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
26. november 2007 - 17:12 #7
??