Avatar billede figora Nybegynder
09. november 2007 - 19:37 Der er 2 kommentarer

Div ovenpå hinanden med samme højde

Jeg har to div, hvor den ene er transparent, så derfor skriver jeg ikke noget i den. Jeg har så lagt en anden div ovenpå, hvor mit indhold står. Problemet er så bare, at hvis jeg har meget indhold i min div, går den udover den transparente div. Hvordan får jeg den transperante div til at følge med den anden?

Kode:

CSS-file:
.indexbg    { position: relative; width: 780px; min-height:100%; top: 170px; left: 50%; margin-left: -380px; background-color:black; filter: alpha(opacity=50); -moz-opacity:.50; opacity:.50;  z-index: 4;  border:1px; border-style:dotted; border-color: white; }

.index        { position: absolute; width: 780px; height:auto; top: 180px; left: 50%; margin-left: -380px; z-index: 5; }

HTML-fil:
<div id="mainframe" class="index">
blablablablabla
</div>
<div class="indexbg" ></div>

Hvordan får man dem til at følges ad, uanset hvor meget indhold der er i mainframe??
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2007 - 19:41 #1
Bedste måde jeg kender

http://www.alistapart.com/articles/multicolumnlayouts

Hvad bruger du den transperante til?
Avatar billede roenving Novice
10. november 2007 - 13:43 #2
-- alternativet er at synkronisere størrelsen med javascript, f.eks.

<script type="text/javascript">
var elms = ['left','middle','right'];

function synchronizeDivs(){
  var maxH = 0;
  for(i=0;elms.length>i;i++){
    maxH = Math.max(maxH,document.getElementById(elms[i]).offsetHeight);
  }
  for(i=0;elms.length>i;i++){
    document.getElementById(elms[i]).style.height=maxH + 'px';
  }
</script>