Avatar billede henrik_40 Nybegynder
09. november 2007 - 10:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Describe i ms-sql

Hej
I MySQL findes en funktion som hedder DESCRIBE og som viser tabellens struktur, f.eks.:
mysql> DESCRIBE city;
+------------+----------+------+-----+---------+----------------+
| Field      | Type    | Null | Key | Default | Extra          |
+------------+----------+------+-----+---------+----------------+
| Id        | int(11)  | NO  | PRI | NULL    | auto_increment |
| Name      | char(35) | NO  |    |        |                |
| Country    | char(3)  | NO  | UNI |        |                |
| District  | char(20) | YES  | MUL |        |                |
| Population | int(11)  | NO  |    | 0      |                |
+------------+----------+------+-----+---------+----------------+

Findes en tilsvarende funktion i MS-sql, som kan bruges i mssql server 2005?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
09. november 2007 - 10:36 #1
select * from INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
09. november 2007 - 10:39 #2
På SQL server findes der forskellige views i scemaet INFORMATION_SCHEMA, som kan give dig de oplysninger du ønsker om de forskellige databaseobjekter.

Du kan f.eks. lave følgende:
select * FROM INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS
WHERE Table_Name = 'City'

Resultatet vil give dig langt flere oplsyninger en i Desciribe, men du kan eventuelt begrænse antal felter i din select.
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
09. november 2007 - 10:48 #3
lorentsny -->
PERFEKT - Lige hvad jeg søgte :-)
læg et svar.
/henrik
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
09. november 2007 - 13:08 #4
:)