Avatar billede -zonic- Nybegynder
08. november 2007 - 12:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

show/hide funktion <tr> på radiobutton?

Hej,

jeg har en funktion der kan vise og skjule indhold, når man krydser af i en checkbox...
kan denne omskrives, således at den laver showhide på den valgte radiobutton?

function chkToggle(who, obj) {
var object = obj;
var check = document.getElementById(who);
if (object!=null && object.checked){
    check.style.display = "";
} else {
    if (check!=null && (check.style.display == "" || check.style.display == "block")){
    check.style.display = "none";
}

grunden til at jeg gerne vil have det på radiobutton er, at jeg kun må kunne afkrydse én ud af ex. 3.

dvs. funktionen skal skjule indholdet på den tidligere, såfremt der klikkes på en ny, og denne skal derefter vises...

håber I kan hjælpe!

Mvh
Avatar billede frigsfrogs Nybegynder
08. november 2007 - 13:21 #1
Hvilket sprog er radio-knappen indsat med? mener at .NET omdøber radio knapper. f.eks. hvis du indsætter (drag n drop) en radiobuttonlist som du giver id-et: ryger og værdierne ja, nej, weekend så laver den, når den kører siden, 3 radio knapper under gruppen "ryger". en som hedder ryger_1, ryger_2 og ryger_3 (eller noget i den stil). prøv evt. at lave en "vis kilde" for at sikre at det er det rigtige id på radioknapperne.
Avatar billede roenving Novice
09. november 2007 - 03:21 #2
Hvis du bruger radios vil de automatisk kun tillade en markeret, hvis de har samme navn ...

-- og jeg forstår ikke helt det, du skriver, for hvordan skal man kunne vælge en, der ikke vises ?-)
Avatar billede -zonic- Nybegynder
09. november 2007 - 12:17 #3
frigsfrogs, tak for kode, det var lige hvad jeg manglede!! :)

(koden kommer nedenfor)
smider du lige et svar? :)
<html>

<script type="text/javascript">
function VisSkjul(felt)
{
  var list = document.getElementById('radioknapper').children;
  var i;
  var e;

  for (i = 1; i <= list.length; i++)
  {
    e = document.getElementById("span" + i);

    if (felt.value == i)
    {
      e.style.display = 'block';
    }
    else
    {
      e.style.display = 'none';
    }
</script>

<form>
<span id="radioknapper">
<input type="radio" name="test" value="1" onClick="VisSkjul(this);">1
<input type="radio" name="test" value="2" onClick="VisSkjul(this);">2
<input type="radio" name="test" value="3" onClick="VisSkjul(this);">3
<input type="radio" name="test" value="4" onClick="VisSkjul(this);">4
</span>

<br><br><br><br>

<span id="span1" style="display: none;">Dette er span nummer 1</span>
<span id="span2" style="display: none;">Dette er span nummer 2</span>
<span id="span3" style="display: none;">Dette er span nummer 3</span>
<span id="span4" style="display: none;">Dette er span nummer 4</span>

</form>

</html>
Avatar billede frigsfrogs Nybegynder
09. november 2007 - 12:26 #4
Et svar :)