Avatar billede alteredsoul Nybegynder
08. november 2007 - 11:44 Der er 4 kommentarer

Remoting bag firewall - 2 vejs

Hej eksperter, så er den gal... helt gal :)

Jeg sidder med et remoting projekt, hvor der er en server med et object. Det er så lavet sådan, at når en klient kobler sig "på" så skal serveren kunne sende til klienten, uden at klienten skal bruge en methode/remote object på serveren.

Der er fin connection til serveren. Problemet opstår når klienten er bag en firewall. Klient config udsnit ser således ud:

<channel ref="http" port="0">

Dvs, random port.

Det jeg mangler lige nu, er en måde at omgå firewalls/proxys uden at skulle begrave mig i genuinechannels.

Jeg har selv tænkt i at lave en tunnel, men er der bedre løsninger? Og hvis tunnel er "the only way", er der så nogen der kan pege mig i den rigtige retning? Helst noget der er implementeret i klienten :)

På forhånd tak!
Avatar billede nielle Nybegynder
08. november 2007 - 18:27 #1
Med mindre at firewallen har alle porte åben, så dur det ikke med random port (og hvilken firewall har det?).
Avatar billede alteredsoul Nybegynder
08. november 2007 - 18:32 #2
Hej nielle,

Det er jeg udemærket klar over, og det er derfor jeg leder efter en anden løsning hvor eventuelt kan åbne en 2-vejs kanal :)
Avatar billede nielle Nybegynder
08. november 2007 - 19:54 #3
Hvorfor ikke lade serveren kontakte clienteren på samme måde som clienterne kontakter serveren? Altså at lade klienterene fungere som servere for kommunikationen den anden vej.
Avatar billede alteredsoul Nybegynder
08. november 2007 - 20:30 #4
Det lyder da meget hyggeligt... hvis jeg vidste hvordan ;) Har du evt. et eksempel?