Avatar billede renegademaster Nybegynder
08. november 2007 - 08:27 Der er 7 kommentarer

Hvordan flytter jeg database til anden patition

Hej eksperter

Jeg har en sharepoint server, den kører med en Microsoft SQL server 2000 med SP4.

er kommet til at ligge min database på C-drevet.
den skal flyttes til d-drevet.

hvordan gør jeg lige det?
jeg synes ikke rigtig der er noget program til databasen.
der er kun det lille ikon nede ved uret.

håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede fennec Nybegynder
08. november 2007 - 08:29 #1
Har du ikke en Enterprise Manager til databasen??
Avatar billede renegademaster Nybegynder
08. november 2007 - 08:59 #2
fennec --> nope, det er måske det jeg mangler?

jeg flyver lige ind på ms.com og henter det.

er det så noget med at man skal lave en backup/restore?
Avatar billede leif Seniormester
08. november 2007 - 09:03 #4
renegademaster -> Er det en MSDE (Altså den gratis version af SQL server) ?
Avatar billede fennec Nybegynder
08. november 2007 - 09:17 #5
Den hed Enterprice Manager i 2000. Nu hedder den "SQL Server Management Studio Express":
http://msdn2.microsoft.com/en-us/express/bb410792.aspx

Jeg kan desværre ikke love at express (den gratis) udgaven kan connecte til en 2000 server. Men jeg tror det.
Avatar billede hrc Mester
08. november 2007 - 09:33 #6
Hvis du har brug for en god database-manager kan du (for små penge) købe "MSDE Manager" fra Vale Software (http://www.valesoftware.com). Du kan evt. hente den i en 7 dages prøveversion. Med den kan du i alt fald lave en backup og restore.

Jeg er ret sikker på du også kan lave en kommandolinje backup / restore med det du allerede har installeret (MSSQL) - men kender ikke proceduren.
Avatar billede bobber Nybegynder
08. november 2007 - 10:22 #7
Du kan bruge SQL management Studio Expres og så Detach datbasen og flyt den og attach databasen fra den nye lokation.