Avatar billede whoot Nybegynder
05. november 2007 - 17:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med mysql på ny host

Heyy alle eksperter!

Jeg har lige prøvet at skifte mit site over til et andet host, med den konsekvens af at mit site ikke rigtig virker mere! :S

Jeg får f.eks. ikke lov til at lave "mysql_fetch_array()" mere.

Min gamle side er: www.ftpkat.com/bangsboo
Min nye side er: www.falkobilleder.frac.dk

Hvad er der galt? er det pga en ældre version af mysql eller hvordan?

150 pts!
Avatar billede nielle Nybegynder
05. november 2007 - 17:30 #1
Den har ikke noget problem med at bruge mysql_fetch_array() - fejlmeddelelsen skyldes mere at der er en eller anden fejl i din database sådan at dine kald til mysql_query() returnere noget ulovligt
Avatar billede nielle Nybegynder
05. november 2007 - 17:32 #2
Prøv at smide en

... or die(mysql_error());

på dine kald til:

mysql_query($sql)

og se så hvad den melder af fejl.
Avatar billede whoot Nybegynder
05. november 2007 - 17:34 #3
Tak :)
Men jeg sad selv og søgte imens jeg havde postet, og har lige fundet fejlen :)

Jeg skulle sætte et @ foran mysql_fetch_array()!

Endnu engang tak for at se på mine problemer nielle! :D
Avatar billede nielle Nybegynder
05. november 2007 - 17:38 #4
Jeg vil nu hellere råde dig til at finde fejlen i din SQL-kode.
Avatar billede whoot Nybegynder
05. november 2007 - 17:44 #5
Men der er ingen fejl i koden længere.. Siden virker nu?
Avatar billede whoot Nybegynder
05. november 2007 - 17:45 #6
Nu er jeg stødt på et andet problem -
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /web/www/frac/users/f/falkobilleder/add_topic.php on line 32

Linje 32 ser således ud
$datetime=date("%d.%m.%Y %H:%i:%s"); //create date time

Hvad er fejlen der?
Avatar billede nielle Nybegynder
05. november 2007 - 22:58 #7
Kunne du vise noget mere kode?
Avatar billede whoot Nybegynder
05. november 2007 - 23:06 #8
Jeg har faktisk allerede fundet ud af det :)
Jeg har skiftet host igen, og det løste det hele :)

Tak for hjælpen igen nielle :)
Avatar billede nielle Nybegynder
06. november 2007 - 06:52 #9
Som antydet mener jeg ikke at fejlen lå hos din host, men derimod at der var sneget en eller anden form for fejl ind i din database. Når du skifter host, vil basen selvfølgelig også blive udskiftet og dermed kan fejlen forsvinde ved sådan et skift.

Fejlen kan selvfølgelig skyldes at hosten bruger en ældre MySQL version som ikke har de features du forventer.
Avatar billede whoot Nybegynder
06. november 2007 - 07:27 #10
Ja, det tror jeg du har ret i -- Det var en gammel mysql version på mit mellemste host.  Nemlig 4 i stedet for 5 :)

tak for hjælpen :)