Avatar billede kellesen Nybegynder
02. november 2007 - 13:07 Der er 1 kommentar

xml opgave

Hej eksperter,
Jeg håber der er en der kan hjælpe med det her og evt. sende en simpel flash fil så jeg kan lure.

OPGAVEN:

På scenen skal jeg have en cirkel og en trekant som hedder cirkel_btn og trekant_btn samt movieclip target_mc. Når jeg klikker på lad os sige cirkel_btn skal den vise tallene 1,2, 3 under hinanden (som en menu med evt. 5px. imellem). Disse tal skal indlæses via XML så det er let at tilføje nye som stadig placeres under hinanden.
Når jeg klikker på "1" skal der kommer tekst i target_mc som selvfølgelig skrives under "1" i XML'en..

Er det forklaret godt nok? Håber virkelig der er en der er frisk på lidt hjælp. På forhånd tak.
Avatar billede kellesen Nybegynder
04. november 2007 - 13:20 #1
Jeg har nu fundet lidt forskellige ting og prøvet på at sætte det sammen, men det skal dog forsimples lidt..
Når man trykker på "knap_bt" sker der det der skal - der kommer en menu som udvides alt efter om der redigeres i XML'en (<item>). Det der står under <sub> i XML'en skal dog ikke være klikbart som det er nu. Der er en eller anden action på - og det skal udskrives i det dynamiske tekstfelt target.
Jeg ved det bare skal rettes lidt til i koden, men har mistet overblikket.. Håber på lidt hjælp,

__________________FLASH____________________________

knap_bt.onRelease = function() {

inview=0;
function menuitem_init(i,label, action) {
    item=menuitem.duplicateMovieClip("menuitem" add i,i);
    item.label=label;

//hvor står overskriften
    item._x=500;
    item._y=(50+(15*i));

    _root.item.button.onRelease = function (){
        if (action<>""){
            loadMovie(action, "load");
        }

    _root.item.button.onRelease = function (){
        _level0.prova="ciao" add action;
            i_temp=this._target.substring(9,10);
            if (_root.inview==0) {
                _root.inview=i_temp;
            } else {
                clear_child(inview);
                _root.inview=i_temp;
            }

            for (var j = 0; j<_root.node[i_temp-1].childNodes.length; j++) {
                target_temp="_root.menuchild" add i_temp add j;
//hvor står underskriften
                setProperty(target_temp,_x,140);
                setProperty(target_temp,_y,(10));
                setProperty(target_temp,_visible,true);
            }

        _root.selected_menu.bg_child._height=j*15;
        _root.selected_menu._y=10+(i_temp*15);
    }

function clear_child(inview){
    for (var j = 0; j<_root.node[inview-1].childNodes.length; j++) {
        setProperty("_root.menuchild" add inview add j,_visible,false);
    }

function menuchild_init(i,j,label, action) {
    item=menuchild.duplicateMovieClip("menuchild" add i add j,i add j);
    item.label=label;
    item._visible=false;
    _root.item.button.onRelease = function() {
        if (action.lastIndexOf("http://")>-1 or action.lastIndexOf("mailto")>-1) {
            getURL(action,"_blank","post");
        } else {
                loadMovie(action, "load");
        }

menu_xml = new XML();
menu_xml.ignoreWhite = true;
menu_xml.load("menu_structure.xml");
menu_xml.onLoad = function(success) {
    if (success) {
        _root.root = menu_xml.firstChild;
        _root.node = _root.root.childNodes;

        for (var i = 1; i <= _root.node.length; i++) {
            menuitem_init(i,_root.node[i-1].attributes.name, _root.node[i-1].attributes.action);

            for (var j = 0; j<_root.node[i-1].childNodes.length; j++) {
                menuchild_init(i,j,_root.node[i-1].childNodes[j].attributes.name, _root.node[i-1].childNodes[j].attributes.action);
            }

__________________XML____________________________
<menu>
    <item name="Frugt">
        <sub name="Banan"></sub>

    </item>

</menu>